Kako se stara Octavia?

Škoda Octavia 2,0 TDI DSG

Octavia je še vedno Škodin najbolj vsestranski avtomobil. Zimzelen model, ki počasi, počasi vendarle kaže težo let

fotografija Jure Kralj

Težko je verjeti, da je ta generacija na trgu že od avtomobilsko davnega 2012. Ja, seveda – vmes je bila prenova z značilnimi žarometi, ampak tudi od te prenove bo kmalu dve leti. Morda je ta trenutek v ospredju resda nova Scala, toda brez skrbi, nova Octavia je tako rekoč končana in samo še čaka. Torej je to zagotovo eno zadnjih druženj s tretjo generacijo ‘bestsellerja’, ki ga bom sam pospremil na zadnjo pot z mešanimi občutki. Seveda pa upam, da bomo v uredništvu pred tem videli od blizu še zadnjo različico RS-a. Saj veste – upanje umira …

Octavia je še v dobri formi, s paketom Family in dvolitrskim motorjem TDI je namenjena zahtevnejšim voznikom.

Prenova je največji pečat pustila na prednjem delu z ločenimi žarometi, v notranjosti pa z večjimi in zmogljivejšimi sistemi (in zasloni) multimedije, ki je serijski tudi v paketu Family. Zelo očitno da notranjosti prepoznavno noto sodobnosti in občutek premijskosti. Tudi v opremskem paketu Family, ki predstavlja preprosto najboljšo vrednost za odštet denar. Sicer pa je tudi ta Octavia v notranjosti prepoznavna Škoda (in malo VW), kar pomeni – logično in jasno razporeditev, poteze brez pretiranih oblikovalsko nenavadnih potez, dobro, pravzaprav vzorno ergonomijo, kamor gre šteti tudi čvrste in temeljite sedeže. Le nastavitev volana po globini in višini (ločeno) se je v evoluciji optimiziranja nekje izgubila, tako da gre samo za globino (in hkrati višino po določeni diagonali). Ni optimalno, ampak prav daleč tudi ne. Sicer pa še vedno velja deviza, da je Octavia pač pojem prostornosti pri teh merah. Tudi v kabini. Kjer to najbolj občutijo potniki zadaj. In v ogromnem prtljažniku.

Predvsem novi osrednji zasloni dvigujejo videz in počutje. Sicer pa je notranjost predvsem funkcionalna.

Dvolitrski TDI in DSG-menjalnik sta prvič skupaj. Čeprav nisem med velikimi ljubitelji dvosklopčnih menjalnikov, moram priznati, da v tem primeru dobro funkcionirata, dovolj harmonično, v glavnem brez tistih zamud in sunkov pri hitrem in nenadnem menjavanju dinamike. Predvsem pa se zdi dvolitrski stroj zabavno odločen in dizel res sune v hrbet hitro nad 1500 vrtljaji. Drži pa tudi, da je prednja os z zimskimi pnevmatikami občasno kar preobremenjena, sploh pri pospeševanju iz zavoja. Podvozje deluje dovolj harmonično, da tudi regionalka ni problematična, le poltoga zadnja prema z (opcijskimi) 17-palčnimi platišči in pnevmatikami 225/45 ni ravno vesela zaporednih kratkih grbin in cestnih jaškov, kanalov in kar je še neravnin po mestu, kar demonstrira s stresanjem žive vsebine. Serijske 16-palčne z višjimi (in mehkejšimi) boki bi se oznaki Family mnogo bolj prilegle …

Matjaž Korošak

Škoda Octavia 2,0 TDI DSG
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljni, 1.968 ccm, turbodizel CO2  115 g/km Moč 110 kW (150 KM) od 3.500 do 4.000 vrt./min Navor 340 Nm od 1.750 do 3.000 vrt./min Zmogljivosti 9,1 s (0–100 km/h), 213 km/h Teža 1.430 kg (105 kW/tono) Osnovna cena 22.228 EUR
Prostornost
Izjemen dizelski navor
Darežljiv paket opreme
Pogojna prilagodljivost podvozja zadaj
Občasna hrupnost dizla
4
EVO OCENA