Zaenkrat je na voljo le en prisilno polnjen bencinski motor, v drugi polovici leta prihaja še zmogljivejši

Škoda Octavia RS TSI DSG

Zjutraj sem v avstrijski prestolnici sedel za volan prenovljene Octavie RS z bencinskim motorjem TSI in se zapeljal skozi mesto na avtocesto v smeri proti Bratislavi. Skozi center Dunaja do avtoceste me je seveda vodila navigacija s prikazom na novem 9,2-palčnem osrednjem zaslonu. Prenovljen infotainment sistem namreč omogoča veliko več informacijskih storitev kot prej, predvsem na področju povezljivosti so Čehi naredili odločen korak naprej. Seveda ne manjka niti možnost integracije pametnih telefonov v infotainment preko aplikacij Android Auto, Mirror Link in Apple CarPlay. Novost pri tem modelu sta tudi prednja sedeža v kombinaciji alkantare in usnja, sedaj namreč ponujata precej bolj izdatno oporo v ledvenem delu.

Prednji žarometi so povsem novi, širša je tudi prednja maska Octavie RS. Zaenkrat je na voljo samo z enim prisilno polnjenim motorjem s 169 kW (230 KM). Bo pa v drugi polovici leta pripeljala še zmogljivejša različica.

Pred prenovo sta bila na voljo dva prisilno polnjena agregata, šibkejši s 161 kW (220 KM) in podoben dvolitrski štirivaljnik s 169 kW (230 KM). Tozadevno je RS naredil korak naprej, saj je trenutno edini agregat, ki je v ponudbi, močnejši od obeh in zdaj predstavlja vstopni motor. Bo pa Škoda že v drugi polovici leta ponudbo dopolnila z različico s 180 kW (245 KM). In ta bo verjetno podedovala tudi mehanski samozaporni diferencial (VAQ), s katerim je bila prej ekskluzivno opremljena različica s 169 kW. Torej ste lahko ugotovili, da za aktualni motor mehanske zapore nima, pač pa serijski sistem vektoriranja navora, ki ga najdete pod kratico XDS+, in elektronsko zaporo EDS. Prav tako naj spomnim, da je bencinski agregat za razliko od turbodizla naprodaj le s pogonom na prednji kolesni par (dizel tudi s štirikolesnim pogonom).

Ob vseh znanih pridobitvah iz običajne Octavie je RS dobil nova prednja sedeža z več bočne opore in integriranima vzglavnikoma.

Delo na avtocesti mi je sicer vzelo nekaj veselja med vožnjo, a me je po drugi strani Octavia RS znova prepričala, da je vsakodnevno uporaben avtomobil, da ponuja kljub športnemu podvozju še zmeraj dovolj udobja na avtocestnih ravninah. Kmalu sem se pripeljal na poligon v kraju Pachfur, le nekaj kilometrov oddaljenem od avstrijsko-slovaške meje. Tudi dež ni zmotil mojega veselja med vožnjo po improvizirani stezi. Pred vstopom na stezo sem v sistemu DCC izbral vozni program Sport, izklopil stabilnosti sistem, vse za to, da bi zmogel čim hitreje zapeljati skozi dober kilometer dolg krog na stezi. Odkrito povedano, nisem pričakoval pretirane razlike zaradi dodatnih sedem kilovatov moči, pač pa me je bolj zanimala uravnoteženost, delno tudi lega na cestišču, predvsem zadka, saj je zadnje medkolesje za tri centimetre širše.

Prvi krog je bil namenjen spoznavanju steze in idealne linije. Pa četudi brez pretiravanja, mi je bilo na mokri podlagi hitro jasno, da lahko že v naslednjem krogu ob dodajanju plina pričakujem več podkrmarjenja, saj asfalt ni pričakovano grob, kot je to običajno na stezah pravih dirkališč. In že v edinem daljšem zavoju se je moje predvidevanje izkazalo za pravilno. Od dodajanju plina so namreč kolesa pričela izgubljati oprijem, a zagotovo bi bili zdrsi še izrazitejši, če elektronika ne bi poskrbela za prenos navora na zunanje kolo z več oprijema. Me je pa na ravnini presenetil prijeten pok iz izpuha, ki ga poudarja doplačljiv generator zvoka. Iz kroga v krog sem kljub slabše oprijemljivi podlagi lahko spoznal, da je vodljivost natančna, uravnoteženost pa zelo dobra. V primerjavi s predhodnikom (pri tem imam v mislih ‘vstopno’ različico) več ostrine ponuja volanski sistem, zvočna kulisa je bolj prepričljiva. Pravzaprav je progresivno ozobljeno letev RS podedoval od zmogljivejše različice pred prenovo, ki vozniku podaja dovolj informacij in več neposrednosti. Zagotovo je zadek zaradi širše medkolesne razdalje stabilnejši, a bi o tem lahko zagotovo povedal več, če bi bila podlaga suha. Na razmočeni stezi pač nisem mogel obremeniti zadka, kot bi želel, saj sta prednji kolesi prej popustili. Zato sem preskusil tudi štirikolesno gnanega RS-a s turbodizelskim motorjem, ki pa ostaja enako zmogljiv, kot je bil pred prenovo 135 kW (184 KM). In tudi kljub nekaj več navora podkrmarjenja ni bilo toliko kot pri dvokolesno gnani bencinski različici, razumljivo. Če bi moral meriti čas prevoženega kroga, bi bila v takih razmerah različica z bencinskim motorjem minimalno v prednosti, pač zaradi več moči motorja, ki bi prišla še bolj do izraza na suhi podlagi.

Istočasno s predstavitvijo RS-a so pri Škodi predstavili tudi prenovljenega Scouta, ki pa ga tehnično niso spreminjali, razen posebnosti, znanih iz običajne Octavie. Različica, namenjena bolj aktivnim ljudem, je za tri centimetre bolj oddaljena od tal kot serijska Octavia in vedno opremljena s štirikolesnim pogonom, pri nas pa Scouta ponujajo z dvema turbodizloma (110 kW/150 in 135 kW/184 KM), medtem ko bencinskega motorja vsaj zaenkrat ni na voljo.

Škoda Octavia RS TSI DSG
TEHNIČNI PODATKI
MOTOR: štirivaljnik, 1.984 ccm, turbina
CO2: 149 g/km
MOČ: 169 kW (230 KM) od 4.700 do 6.200 vrt./min
NAVOR: 350 Nm od 1.500 do 4.600 vrt./min
ZMOGLJIVOSTI: 6,7 s (0–100 km/h), 250 km/h (omejena)
TEŽA: 1.462 kg (116 kW/tono)
CENA: 27.450 EUR
Kombinacija družinske uporabnosti in zmogljivosti
Pogrešati je mehansko zaporo diferenciala
4
EVO OCENA