Po lestvici navzgor

Škoda Scala 1,6 TDI DSG

Končno je tudi Škoda priznala, da v spodnjem srednjem razredu potrebuje konkurenčen in pravilno odmerjen avto. Scala je predvsem sodoben in zanimiv model, ki želi vstran od imidža zgolj spodobnega avtomobila

fotografije Škoda

Po treh uspešnih SUV-jih so se pri Škodi le odločili, da nadaljujejo tudi pri limuzinskih modelih, saj so popularni SUV-segment tako rekoč ekspresno zapolnili. Zdaj s Scalo nadaljujejo tam, kjer so končali pri Octavii. Za ta najbolj uspešen model so namreč vseskozi govorili, da je njihov odgovor na spodnji srednji razred. Kar je seveda le deloma res – Octavia je namreč dobila od Golfa zgolj platformo, pa še to so raztegnili. In tako je bila Octavia vedno (in realno) razred dlje, višje. Praznino, ki so jo zgolj delno zapolnili z Rapidom, je zdaj povsem korektno zapolnil novi model. Narejen na sodobni platformi ter z najsodobnejšimi pogonskimi sklopi in tehnologijami.

Pa še nekaj se zdi bolj pomembno kot sodobnost koncepta. Scala namreč predstavlja korenit odmik od svete preprostosti Octavia, še bolj radikalno od cenenosti Rapida. Z materiali in pristopom, predvsem oblog v kabini, več pozornosti do podrobnosti, pa tudi z oblikovnimi prijemi in izborom dodatkov in opreme, je Scala prvi Škodin model, ki jasno kaže, da želi po lestvici navzgor in ne stavi samo na ugodno ceno.

Scala je še vedno eden večjih avtomobilov v svojem razredu, saj meri 4,36 metra.
Ker je narejen na platformi MQB, so kolesa spredaj vpeta posamično, zadaj je vpetje poltogo, kar pa prav nič ne vpliva na vozno dinamiko. Vsaj ne pri trenutni ponudbi motorjev.

Pod spretno zapognjeno pločevino se skriva seveda mehanika znane koncernske platforme MQB, kar pomeni, da so lahko pri Škodi vzeli iz regalov koncerna vse najsodobnejše sisteme in pogonske sklope, ki so na voljo. Sicer pa so pri pozicioniranju želeli ostati znotraj mej tega razreda – ampak kot vedno, na zgornji meji. S čimer so zagotovili, da je tudi Scala zadržala aduta, ki krasi vse Škode – prostornost. Novi model je tako dolg 4,36 metra, kar je na primer 10 več od trenutno vodilnega v tem razred, VW Golfa (ki pa se v tej obliki počasi poslavlja), medosje pa meri darežljivih 2,65 metra. Še bolj zanimivo zato, ker je pri VW ta podrazred platforme (torej MQB A0) rezerviran za precej manjšega – Pola. Nič zato – Scala ponuja resnično prostorno notranjost in še bolj darežljivo odmerjen prtljažnik, ki meri kar 467 litrov in ga je mogoče enostavno povečati na 1.410 litrov.

Ker je narejen na platformi MQB, so kolesa spredaj vpeta posamično, zadaj je vpetje poltogo, kar pa prav nič ne vpliva na vozno dinamiko. Vsaj ne pri trenutni ponudbi motorjev.

Prvih nekaj kilometrov sem uspel odvoziti z edinim dizlom v ponudbi, ki se mu, čeravno se boste mnogi kremžili, pač dobro poda. Posebej še z DSG-menjalnikom in celo DCC-prilagodljivimi blažilci, ki so v Scali le dvostopenjski. Notranjost preseneti, predvsem zaradi odlične končne obdelave vratnih oblog v več barvah in materialih, pa razgibane armaturne plošče, ki je ravno tako lahko v kontrastnih barvah, z dodatki brušene kovine, pa mehko, na otip prijetno plastiko … Tudi sedeži so novi, tisti športni so takšni, da bi jim raje kot športni rekel – temeljiti, vsekakor pa dobri. Svoje  doda še velik, prostostoječ 9,2-palčni osrednji zaslon multimedije (upravljanje tudi z gestikulacijo), pa virtualni kokpit oziroma digitalna instrumentna plošča pred voznikom (precej tega je seveda doplačljivega). Digitalizacija in povezljivost je spet pisana z veliko – telefon je mogoče zrcaliti na osrednji zaslon brez kabelske povezave (samo Apple), e-sim kartica omogoča stalno povezavo s spletom, Škoda Connect je seveda zraven, USB C vmesniki tudi … Sicer pa je spisek opreme dolg, tudi v osnovnem paketu Active (tu sta še Ambition in Style). To je obraz nove Škode, ki je – upam dokončno, vzela slovo bidermajerju …

Notranjost je področje, kjer so si oblikovalci in inženirji vzeli največ časa. In prav je tako.

Dizel je spodobno miren, da ne moti v nobenem trenutku, in zdi se, da se tokrat res dobro ujame z DSG-menjalnikom. Predvsem navora je dovolj pri znanem 1,6-litrskem motorju TDI, ki nima nobenih težav z manj kot 1,3 tone težko Scalo (1,6 TDI je z DSG-menjalnikom itak najtežji model). Kar je seveda zelo korektna teža in temu primerne so tudi zmogljivosti. Prepriča tudi podvozje, ki deluje harmonično in v športnem načinu tudi dovolj odzivno, predvsem pa me je presenetila raven oprijema v dežju, odzivnost krmilnega mehanizma in za tak model tudi dober nadzor nagibanja karoserije. No, treba je le reči, da je DCC že v osnovi nekaj bolj dinamično zasnovan (15 mm krajšimi vzmetmi). Dejstvo je, Scala je lahko na cesti tudi dovolj dinamičen avtomobil. Seveda je 1,5-litrski štirivaljnik, ki je s 110 kW (150 KM) tudi najmočnejši (od petih motorjev), mnogo bolj prepričljiv, vendar pri višjih vrtljajih že skoraj mali GTI, ampak v šibkejšem dizlu vse deluje bolj harmonično, pri čemer je razlika v porabi res opazna (pri identičnih 250 Nm). No, tudi trivaljnik ni razočaral, predvsem navdušuje z mirnostjo in tihim delovanjem, ampak ta bo bolj za tiste, ki so na manj na poti in so prizanesljivi do motorja (ter s tem porabe).

“Presenetila me je raven oprijema v dežju, odzivnost krmilnega mehanizma in za tak model tudi dober nadzor nagibanja karoserije.”

Za popoln vtis o tem, kaj še ponuja novi model, dodajte temu še kup najsodobnejših asistenčnih sistemov, ki so v novem modelu serijsko ali za doplačilo (odvisno od paketa opreme), med drugim tudi radarski tempomat, ki deluje do 210 km/h, pa nova radarska tipala v zadku, ki zaznajo oviro ali bližajoč se avto (za opozarjanje na mrtvi kot) celo do 70 m, pa večnaletno zavoro, zaviranje v sili v mestu, polne LED-žaromete … Dobro, da pri Škodi ob vseh SUV-modelih niso pozabili na kompaktno petvratno zasnovo, ki jo očitno še vedno dobro obvladajo. Ponudba motorjev morda res še ni največja, toda ob pogledu na koncernske sorodnike veseli dejstvo, da na primer Polo ponuja tudi dvolitrski TSI-stroj v GTI-ju. Torej bi morda vendarle lahko videli tudi novi model RS?

Matjaž Korošak

TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.596 ccm, turbodizel CO2 108 g/km Moč 85 kW (115 KM) od 3.250 do 4.000 vrt./min Navor 250  Nm od 1.500 do 3.250 vrt./min Zmogljivosti 10,3 s (0–100 km/h), 200 km/h Teža 1.339 kg ( kW/tono) Osnovna cena 21.301 EUR
Všečen model
Spodobnih mer
Prostoren
Prijazno podvozje
Dizel pač ni najtišji na svetu
Omejena ponudba motorjev
Cena za dizla
4
EVO OCENA
More Stories
Oblika zgorevalne komore