Zabaven videz mestnega frajerja mu očitno ustreza. In v mestu se tudi najbolje počuti – kljub najmočnejšemu motorju.

Kabriolet sredi najbolj mrzlega januarja zadnjih let. Ni obetavno, verjamem. Ampak razlog več, da dokažem, da tudi sredi zime gre in da platnena kapa (naj) ne bi bila ovira za celoletno uporabo. Smart je za kaj takega kot nalašč. In je pripeljal …
Moram reči, da prav dosti Smartov nisem vozil, ampak štirisedežnik, s katerim sem se družil poleti, je vsekakor zapustil spodoben vtis – predvsem pa je njegova nastavitev podvozja precej bolj uspešna kot tista v (zelo) sorodnem (in cenejšem) Twingu. No, mnogo bolj zabaven se zdi dvosed, predvsem pa v duhu originalnih prve in druge serije. In s temi 90 konji ter dvosklopčnim menjalnikom se mi je zdelo, da bi lahko bil zadnji pogon zabaven na snegu in ledu. Pa sem na to kaj hitro pozabil, saj sta ESP in TCS nastavljena tako agresivno, da je zadek odplesal komajda kak decimeter, pa še to pri res nizkih hitrostih. Ampak na suhi podlagi je bilo zabavno zvrteti trivaljnika do zgornje meje, saj malček zlagoma, zelo enakomerno, ampak očitno pridobiva na hitrosti.

No, tam nekje do kakšnih sto ali nekaj čez, potem pa gre spet zelo počasi. In tistih nekaj avtocestnih kilometrov sem prevozil precej pod dovoljeno mejo, saj je zaradi kratke medosne razdalje precej občutljiv na vsak moteč dejavnik – recimo bočni veter. Glasen motorček (vključno s pišem pod platnom) pa tudi ne koristi počutju. Kar pozabite na sproščen pogovor po bluetoothu … Ko sem ga enkrat vendarle neusmiljeno gnal proti zakonskim 130 (in kakšnega čez) in je trivaljnik hrabro ter hreščeče kovinsko hrumel, je tudi poraba šla pošteno preko šestih litrov.

V mestu in okolici pa, kot rečeno, se res počuti kot doma. Če je le podlaga vsaj približno urejena, sicer zna nekoliko premetavati živo vsebino. Redko sicer odrezavo in ostro, ampak kljub temu ne prav prijetno (tudi 16-palčne pnevmatike bi zamenjal s tistimi višjimi, s 15 palci premera). Davek kratke medosne razdalje in čvrstejšega podvozja, pač. Se pa lahko tudi hrabro zapodi v zavoj ali dva – vendar z zmerno hitrostjo in pod pogojem, da je podlaga suha, sicer ožja kolesca takoj izgubijo stik s podlago. In menjalnik, ki v mestu in pri umirjeni vožnji dela čisto spodobno, začne že sredi zavoja, še preden voznik sploh pritisne na plin, ihtavo prestavljati navzdol s tistim nadležnim pojemkom, znanim iz enosklopčnih robotiziranih menjalnikov. Stvar navade, pač … Okretnost v (zelo) urbanih središčih, ko se zdi, da bi se lahko obrnil skoraj na mestu, je pač (z dimenzijami vred) njegova prva kvaliteta. Ah, in seveda mondenost ter ležernost. Pa veter v laseh – če ni ravno minus 15.

Smart ForTwo Cabrio
Tehnični podatki
Motor: vrstni trivaljnik, 898 ccm, turbo
CO2: 97 g/km
Moč: 66 kW (90 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor: 135 Nm pri 2.500 vrt./min
Zmogljivosti: 11,7 s (0–100 km/h), 155 km/h
Teža: 995 kg (66 kW/tono)
Osnovna cena: 14.750 EUR
Ležeren
Zabaven
Super okreten
Čvrstost podvozja
Počasen menjalnik
Poraba
3
EVO OCENA