Ko se čas ustavi

Subaru Forester 2,0 Lineartronic Unlimited SAAS

Zaradi težav z motorjem, pa tudi okoljskih zahtev v Evropi, bo ta SUV naprodaj samo še z bencinskim motorjem – dizel na ceniku velja le še za avtomobile na zalogi

Očitno se Subaru požvižga na trende in načela kot pogoje za uspešno prodajo na evropskem trgu. Pa pri tem ne mislim samo na oblikovne trende, pač pa tudi na zahteve, ki jih pri avtomobilih želijo in zahtevajo kupci. Subaru se je pač odločil, da je ameriški trg zanj precej pomembnejši in se bo raje pokoril tamkajšnjim zahtevam. Sicer pa na dizle črno gledajo tudi drugod … Forester se je nekako ustavil na evolucijski osnovi – manjši kozmetični popravki ter nekateri novi sistemi, tudi varnostni, pač niso dovolj, da bi ta SUV zmogel zadržati svojo prednost pred konkurenco, ki jo je imel pred leti.

Subaru Forester z dizlom je na voljo zgolj še iz zaloge, saj so ta motor zanj vzeli iz programa. Tako je ostal le še bencinski agregat, pa tudi o kakšnem hibridu še ni prav veliko govora.

In sedaj je (vsaj na stari celini) na voljo le še z dvolitrskim bencinskim motorjem – močnejši razvija 177 kW (241 KM), šibkejši v testnem avtomobilu pa zmore 108 kW (148 KM). Lineartronic pomeni brezstopenjski menjalnik in je od šeststopenjskega ročnega za dva tisočaka dražji. Priznam, da me je pred leti ta menjalnik v kombinaciji z dizlom navduševal in bil zame edini brezstopenjski menjalnik, ki bi ga imel tudi v svoji lasti. A z bencinskim motorjem ni tako prepričljiv in je jasno, da je bil pripravljen za motorje z več in drugačno krivuljo navora. Najbolj moteče deluje pri speljevanju, saj se pri dodajanju plina sprva ne zgodi nič, šele nato pa avtomobil z mesta kar poskoči. V primerjavi z delovanjem z dizlom bencinskemu motorju dovoli hitreje zvrteti se v višje vrtljaje in s tem povzroči več motečega hrupa v kabini, pospeševanje pa je le zmerno.

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 81)

Subaru Forester 2,0 Lineartronic Unlimited SAAS
TEHNIČNI PODATKI
Motor štirivaljni bokser, 1.995 ccm CO2 158 g/km Moč 110 kW (150 KM) pri 3.600 vrt./min Navor 198 Nm pri 4.200 vrt./min Zmogljivosti 9,9 s (0–100 km/h), 190 km/h Teža 1.645 kg (67 kW/tono) Cena 38.690 EUR
Delovanje štirikolesnega pogona in prepričljivost na neutrjeni podlagi
Zastarela notranjost in zunanjost
Moteče delovanje menjalnika pri speljevanju
3
EVO OCENA