Odlično podvozje, a zadržan motor

Subaru Impreza 1,6 Lineartronic

Nihče več ne omenja športnosti in vozne dinamike. Vsaj ne neposredno. Zdaj pri Subaruju stavijo na varnost

fotografije Subaru

Že takoj na začetku je treba reči, da je nova, peta generacija tega najbolj uspešnega in verjetno tudi najbolj prepoznavnega imena na stari celini na voljo le z – enim motorjem. Še več, ta edini motor bo 1,6-litrski štirivaljnik. Poenostavljanje ponudbe pa gre celo tako daleč, da bo ta motor vedno v kombinaciji z brezstopenjskim samodejnim menjalnikom Lineartronic, ki pri tej japonski znamki bolj ali manj uspešno zamenjuje samodejno klasiko s pretvornikom navora ali dvosklopčnimi menjalniki. Počakajte, ni še konec – čeravno ta del sploh ni slab – novo Imprezo si lahko omislite le s stalnim štirikolesnim pogonom.

Kombija ne bo, toda pri Subaruju so prepričani, da je že ta Impreza nekakšna
vmesna možnost med prirezanim zadkom in kombijem.

Tako. Zdaj vam je verjetno jasno, da so se pri Subaruju na nek način morali odreči športnosti, če so želeli spraviti na trg kompaktni model, ki bo dovolj privlačen, udoben, prostoren in, kar je najbolj pomembno, cenovno zanimiv tudi za evropsko in s tem slovensko klientelo. Subarujevi modeli namreč doslej zaradi serijsko vgrajene tehnike in opreme nikoli niso bili prav ugodni … Zdaj pa je Impreza z vsem omenjenim (in zanimivim spiskom opreme) na voljo za manj kot 20 tisočakov!

Ko govorim o peti generaciji, bo marsikdo ostal začuden. Kako pet, mar niso bile štiri? Hja, res. Ampak prodajni strategi so v Evropi četrto izpustili, ker menda ni bila dovolj zanimiva (no, bežen vtis o tem modelu dobite ob pogledu na XV). Novi model je predvsem opazno večji in meri 4,46 metra, oblikovno je podoben predhodniku, karoserijska zasnova pa nekoliko spominja na spretno kombinacijo kombilimuzine z odrezanim zadkom in kombija (à la Audijev Sportback), s čimer postane tudi jasno, da klasičnega kombija ne bo, limuzina obstaja – ampak je rezervirana za domač trg in ZDA. S temi centimetri je nova Impreza med večjimi v razredu, kar je čutiti tudi v prijetni notranjosti. Prostorskega razkošja seveda ni, a je daleč od utesnjenosti. Sicer pri Subaruju še vedno dokaj zadržano spremljajo sodobne oblikovalske trende, zato je to še vedno opaziti tudi na potezah armaturne plošče, toda ravno tako je opaziti in občutiti, da so tokrat materiali in izdelava boljši, da je digitalizacija vendarle dosegla tudi Imprezo, predvsem z velikim 8,4-palčnim osrednjim zaslonom multimedije, pa zaslonom nad njim in osrednjim zaslonom med velikima analognima merilnikoma. Še vedno je tam najti nekaj klasičnih stikal, ki so bolj bližnjična, kar se mi zdi dobro, posebej še, ker so tudi kupci Subarujev vendarle bolj tradicionalisti. Ne glede na novosti in opremo pa je treba reči, da je voznikov delovni prostor še vedno ukrojen tako, da sem se po nekaj minutah prve vožnje na predstavitvi počutil dobro in sproščeno. V vsakem kilometru je čutiti tisti vtis solidnosti in enostavnosti upravljanja, ki vozniku vliva samozavest.

V notranjosti je očitna digitalizacija, materiali so kakovostni, izdelava več kot solidna. Varnost pišejo z veliko začetnico, zato je stereo kamera Eye Sight serijska, z njim pa tudi kup asistenčnih sistemov.

Seveda 1,6-litrski motor ne more ponuditi ne vem kakšne dinamike, tudi zato, ker je po prenovi ostal nespremenjen (tu mislim na številke moči in navora), je pa uspelo inženirjem vse to doseči bistveno prej, pri nižjih vrtljajih. Verjetno bi šlo še več, ampak ker je zdaj tudi poraba in podajanje moči pomembnejše, je pač tako, kot je. CVT je sicer prenovljen, tudi precej (8 kg) lažji in naj bi še bolje spremljal delovanje motorja brez zaganjanja v visoke vrtljaje. Recimo. Po nekaj uvodnih kilometrih po okolici Milana je seveda težko do konca razčleniti in oceniti pogonski sklop, toda zdi se, da vse skupaj deluje dovolj homogeno in prijazno. Vsaj dokler so zmerne tudi želje voznika. Takrat motor in menjalnik dobro sodelujeta in zdi se, da CVT spremlja krivuljo navora. Odločnejša pospeševanja pa še vedno pomenijo nekaj vrtenja proti rdeči črti, čeprav se zdi, da menjalnik hitro najde ustrezno razmerje. Ob vsem tem je očitno, da pri Subaruju niso pozabili, kako je treba narediti dobro uravnoteženo in delujoče podvozje, ki bi seveda zmoglo brez težav prenesti precej več, kot ponuja 1,6-litrski bokser. Glede na predhodnika je kar nekaj sprememb – vpetje koles spredaj ima predvsem čvrstejše točke vpetja, spodnja vodila so ojačana, ravno tako je večvodilna zadnja prema posodobljena, stabilizatorja pa sta speta na karoserijo in tako menda do 50 odstotkov zmanjšujeta nagib karoserije (glede na prednika). Tudi volanski mehanizem je prenovljen, za več mirnosti, zavore pa nove in med najboljšimi v razredu.

Oblikovno se naslanja na četrto generacijo, toda avtomobil je precej večji in meri v dolžino 4,46 metra, s čimer je v zgornjem delu segmenta.

Dvolitrski stroj bo menda na voljo, vendar le po posebnem naročilu, na dizla pozabite, ob vsem tem pa se mi je malo kolcalo po prisilno polnjenem stroju (125 kW/170 KM) iz Levorga, ki uporablja enako mehansko osnovo. In bi bil s prožnostjo in navorom kot nalašč za bolj dinamično premikanje nove Impreze. Ampak, kot rečeno – vsaj za nekaj časa bo to edini motor.

Stalni štirikolesni pogon uporablja sklopko pred zadnjim diferencialom (z aktivnim razporejanjem navora) in seveda deluje povsem nezaznavno, le pri pospeševanjih je morda čutiti, da so obremenjena vsa kolesa, ampak kombinacija zadržanega motorja in CVT-menjalnika (ter kar nekaj kilogramov teže) pač ne kliče ravno po adrenalinskih speljevanjih in ‘kick down’ tipu pospeševanja. No, verjamem pa, da deluje kot pričakovano, kar bo verjetno mogoče preskusiti na prvem testu, ki prihaja v za Subaruja pravem letnem času!

Matjaž Korošak

TEHNIČNI PODATKI
Motor štirivaljni, z nasproti ležečimi vaji CO2 140 g/km Moč 84 kW (114 KM) pri 6.200 vrt./min Navor 150 Nm pri 3.600 vrt./min Zmogljivosti 12,4 s (0–100 km/h), 180 km/h Teža 1358 kg (62 kW/tono) Osnovna cena 19.990 EUR
Odlično podvozje
Zgledna ergonomija
Serijska oprema
Vrednost za odštet denar
Zadržan motor
Sodoben CVT, ki je še vedno – CVT
Samo en motor
3.5
EVO OCENA
Preberite tudi
Več prostora, manj dinamike