Drugačen in uporaben

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Oblikovno zanimiv, drugačen in s pregovorno odličnim štirikolesnim pogonom. Kot šibko točko si lahko šteje le premalo zmogljiv bencinski stroj

fotografije Jure Kralj 

Ne bom skrival, da do znamke Subaru gojim nekoliko drugačen odnos, ki sega že v najstniške dni. Saj veste, ko je legendarni Colin McRae na hitrostnih preizkušnjah kazal neustrašnost in znanje vihtenja volana. Dragi milenijci, oglejte si stare videoposnetke in videli boste, da sinonim moškosti niso pobrite noge in depiliran prsni koš. 

Morda so zlati časi te japonske znamke zgodovina in je tudi oznaka STi že nekoliko zbledela, vendar neki čar ostaja. To v svojem dednem zapisu nosi tudi XV, ki z nekoliko bolj zanimivo zunanjostjo želi izstopiti iz sence precej dolgočasnih modelov iz preteklosti, ki so nagovarjali predvsem poznavalce. Z višje postavljeno karoserijo, ki z oddaljenostjo od tal 22 centimetrov prekaša marsikaterega čistokrvnega terenca, se namreč ne ustraši zapeljati na brezpotje. A zato na asfaltni podlagi ni nič bolj neroden. Resda mu dinamična vožnja ne diši preveč, vendar pri zmernih hitrostih ponuja dovolj udobja in uglajenosti. Razumljivo, ko pa so na platišča nadete pnevmatike za čim bolj raznolike podlage. Slaba lastnost teh je le glasnost pri višjih hitrostih, hkrati pri nekoliko bolj zavzeti vožnji skozi ovinke s spodvijanjem bokov vozniku ne vlivajo veliko zaupanja. Čeprav je prečno gibanje karoserije dobro nadzorovano.

Z videzom se XV jasno loči od bolj klasično zasnovane konkurence v segmentu križancev ali športnih terencev.
Z oddaljenostjo od tal in serijskim štirikolesnim pogonom pa se zmore na terenu kosati s čistokrvnimi terenci.

A niso glasne le pnevmatike, temveč tudi motor. S 1.400 kilogrami XV ni ravno težkokategornik, vendar bencinski 1,6-litrski atmosferski štirivaljnik s 84 kW (114 KM) in skromnimi 150 Nm navora pri relativno visokih 3.600 vrt./min nima lahkega dela. Zahteva visoke vrtljaje, brezstopenjski menjalnik, ki v kombinaciji z močnejšimi hišnimi stroji velja za enega najboljših svoje vrste, pa na kronično pomanjkanje navora nima pravega odgovora. Nenehno prilagajanje in vrtenje motorja sta stalnica, kar se odraža v veliko hrupa in na žalost s skromnim učinkom ter visoko porabo goriva (8,6 l/100 km).

Notranjost se lahko pohvali z bolj kakovostnimi materiali, položaj za volanom pa je tudi v drugi generaciji dober. 

Če izvzamem ta motor, je XV v segmentu križancev eden od tistih avtomobilov, ki ne prepriča le z dovolj udobja na urejenih asfaltnih podlagah, temveč tudi s terensko klenostjo, ko je to potrebno, in zagotovo veseljem, ko ceste pobeli sneg. 

Peter Zorenč

Subaru XV 1,6i Lineartronic
TEHNIČNI PODATKI
Motor bokserski štirivaljnik, 1.600 ccm CO2 145 g/km Moč 84 kW (114 KM) pri 6.200 vrt./min Navor 150 Nm pri 3.600 vrt./min Zmogljivosti 13,9 s (0–100 km/h), 175 km/h Teža 1.408 kg (60 kW/tono) Osnovna cena 23.590 EUR
+
drugačnost
uporabnost ne glede na podlago
štirikolesni pogon
-
prešibak motor
menjalnik na skromen navor nima odgovora
3.5
EVO OCENA
Preberite tudi
Nadkombi