Vrhunec nekega obdobja

Aston Martin DBS Superleggera vs. Ferrari 812 Superfast

S pošastnima dvanajstvaljnikoma z več kot 700 konjskimi močmi sta Aston Martin DBS Superleggera in Ferrari 812 Superfast ultimativna predstavnika razreda Granturismo (GT) znotraj prodajne palete obeh znamk. In kateri bolje izpolni svoje poslanstvo?

besede Jethro Bovingdon
fotografije Andy Morgan

Le kakšnih trideset sekund mini in Ferrari 812 Superfast izniči vse, kar ste doslej mislili, da veste o GT-jih s spredaj nameščenimi motorji. Predstava premagovanja razdalje z izjemno velikimi koraki, ko se zdi, da sta čas in prostor relativnega pomena, zaloga moči motorja, ki se zdi neskončna in naredi izjemno hitro vožnjo enostavno ter v primerjavi z manj zmogljivimi motorji celo povsem sproščeno, k temu pa je treba dodati še umerjeno podvozje z odličnim nadzorom gibanja karoserije. Vse to voznika povsem prevzame in mu da občutek vsemogočnosti. Kot bi z lahkoto nadzorovali neke neustavljive sile. Takšen naj bi bil sodobni GT.

Ferrari 812 Superfast je divjaško oster in daljših odsekov poti ne požira lahkotno, temveč jih prej napade v slogu piranh, ko zavohajo mrhovino in jo v nekaj sekundah raztrgajo.

Morda, vendar to za 812 Superfast ne velja. Tisto pregovorno umirjenost v tem primeru zamenja val ekstremne količine energije, ki meji na kaotičnost. Ferrari 812 Superfast je divjaško oster in daljših odsekov poti ne požira lahkotno, temveč jih prej napade v slogu lačnih piranh, ko zavohajo mrhovino in jo v nekaj sekundah raztrgajo ter za seboj pustijo le neprebavljivo okostje. Uglajeno podvozje težkokategornika se je moralo umakniti ekstremni vodljivosti in manični hiperosebnosti. Pozabite na nežno plimovanje. Na trenutke se namreč zdi, kot bi bili ujeti v razbijajočem 30-metrskem valu, ko zadene ob skalnato obalo.

Nato se namestite v Astonu Martinu DBS Superleggera, in to s pol manj evforije in pol manj strahu. Vse od takrat, ko ste prvič zagnali Ferrarijev V12 s 588 kW (800 KM). Nato globoko vdihnete. Nekaj podrobnosti je za odtenek preveč načičkanih, vendar zasnova armaturne plošče nekako objame voznika, visoka boka in zajeten osrednji kanal kardanske gredi pa dajejo občutek varnosti. Nato pritisnete gladek in hladen stekleni gumb in 5,2-litrski V12 z dvojnim prisilnim polnjenjem se zažene z globokim laježem in se čez nekaj trenutkov ustali z mehkim, vendar mogočnim refrenom. 

Pri Ferrariju in Astonu Martinu so avtomobila zasnovali s povsem drugačnima filozofijama, vendar okrog enakega problema.

Nato je treba pritisniti majhno stikalo z oznako S na desni prečki volanskega obroča, ki omogoča izbiro voznih programov Sport in Sport+. Takrat V12 najde svoj pravi jaz in zapoje z več vneme, vendar je tonaliteta v primerjavi s Ferrarijevim V12 manj digitalno obdelana, bolj uglajena in globlja. Mislim, da je njuno poslanstvo mogoče določiti, še preden sploh speljete. Aston zveni, kot bi ga razganjalo od navora, medtem se za volanom Ferrarija zdi, da izjemno moč pri visokih vrtljaji kar bruha iz izpušnega sistema. Za tem začetnim vtisom se osebnosti avtomobilov še bolj oddaljita. Izbrati tokratnega zmagovalca ne bo lahko, predvsem pa izbira ne bo temeljila le na osnovi dinamičnih zmogljivosti. Pri Ferrariju in Astonu Martinu so avtomobila zasnovali s povsem drugačnima filozofijama, vendar okrog enakega problema. Katerega boste kupili vi?

To je težava, s katero bi se z velikim veseljem rada ubadala večina ljudi. Ker zmogljivosti, mehanska zasnova in cena v tem primeru niso odločilnega pomena, se je treba v oba poglobiti nekoliko bolj resno. Pa začnimo z Astonom. Izraza Superleggera (superlahek) v tem primeru ne gre jemati dobesedno, saj 1.770 kilogramov aluminijske školjke in karbonske karoserije ob zmogljivem V12 zanika že zametke za takšno poimenovanje. Motor zmore 533 kW (725 KM) pri 6.500 vrt./min in skoraj astronomskih 900 Nm navora od 1.800 do 5.000 vrt./min. Če vse to spravite na podlago, bo ta DBS do 160 km/h pospešil v 6,4 sekunde. Ob tem premore prilagodljive blažilnike (programi GT, Sport in Sport+) z enakimi programi kot pri pogonskem sklopu, dvostopenjski nadzor stabilnosti in znani osemstopenjski samodejni menjalnik na zadnji osi (transaxle). In seveda prelepo karoserijo, za katero Britanci ob vsem naštetem zahtevajo približno 330 tisoč evrov. 

Aston je torej resnično lep, brutalno zmogljiv, pospešiti zmore do hitrosti 340 km/h in s pravo mero veličastnosti združuje materiale ter elektroniko sodobnih GT-jev. Pa vendar deluje ob Ferrariju skoraj – plaho. Številke v vrsticah, ki sledijo, so tako absurdne, da jih je veselje tipkati. 6,5-litrski atmosferski V12 se zmore zavrteti do 8.900 vrt./min. Še 400 vrtljajev prej doseže največjo moč 588 kW (800 KM) – to je 123 konjskih moči na liter delovne prostornine. Dovolj, da ta 1.630 kilogramov težek avtomobil s spredaj nameščenim motorjem do 160 km/h pospeši v manj kot šestih sekundah. Tudi v tem primeru je menjalnik, tokrat sedemstopenjski dvosklopčni, nameščen zadaj (transaxle), prestavlja pa s hitrostjo, ki ima veliko skupnega s svetlobno. Ob tem premore nov električno podprt volanski mehanizem z ‘navidezno krajšim medosjem’ 2.0 (ali v običajnem jeziku s štirikolesnim krmiljenjem), sistem Side Slip Control 5.0, magnetoreološke blažilnike, pet voznih programov (mokra podlaga, sport, race in dodatno nastavitev za izklop nadzora stabilnosti in zdrsa), aktivno aerodinamiko ter sisteme s številnimi drugimi akronimi, med njimi meni najljubšega z oznako FPO (Ferrari Power Oversteer). Ferrari 812 Superfast je videti kot GT, vsaj sodeč po dimenzijah in zasnovi, vendar je v svojem bistvu kar superšportnik. Stane približno 395 tisoč evrov, vendar je testni primerek, kot večina lastniških, prej bliže polovici milijona. 

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 84)


Ferrari 812 Superfast

Motor V12, 6.496 ccm 
Moč 588 kW (800 KM) pri 8.500 vrt./min 
Navor 718 Nm pri 7.000 vrt./min 
Teža 1.630 kg 
Razmerje teže in moči 361 kW na tono 
0-100 km/h 2,9 s 
Hitrosti 340 km/h 
Cena pribl. 395.000 EUR
evo ocena ★★★★★

Aston Martin DBS Superleggera

Motor V12, 5.204 ccm, twin-turbo 
Moč 533 kW (725 KM) pri 6.500 vrt./min 
Navor 900 Nm od 1.800 do 5.000 vrt./min 
Teža 1.770 kg 
Razmerje teže in moči 301 kW na tono 
0-100 km/h 3,4 s 
Hitrosti 340 km/h 
Cena pribl. 330.000 EUR
evo ocena ★★★★½