Supra k nam naravnost na dirkališče

Brez ozira na zloglasno bavarsko-japonsko razvojno mešanico, je Toyota GR Supra avtomobil, v vožnji s katerim najprej opaziš odlične lastnosti

Pri Toyoti poudarjajo, da so se po zaključku razvoja skupne platforme leta 2014 z BMW-jem odpeljali vsak v svojo smer. Že pogled v notranjost Supre priča o tem, da to sicer ne more popolnoma držati. Vztrajajo z anekdoto, da je vodja projekta Nobuo Nakamura BMW-jev Z4 prvič preizkusil šele, ko so zaključili z delom pri Supri. Vse v izogib izbiri enake razvojne smeri. A pustimo to zgodbo ob strani, čeprav se priložnostni primerjavi pač ne bomo mogli izogniti, saj sta si s sorodnim BMW-jem Z4 konkurenčna tudi na trgu.

Nova Supra je ob pričetku prodaje v juliju na naš trg pripeljala s trilitrskim prisilno polnjenim vrstnim šestvaljnikom in dvema paketoma opreme – Sport in Sport Premium. Sport s ceno 72.900 EUR nudi vse za izkušnjo najmočnejše Supre, kot so si jo zamislili pri Toyoti. Med drugim elektronsko zaporo diferenciala in prilagodljivo vzmetenje, športni sedeži z električnim pomikom so oblečeni v kombinacijo alcantare in usnja, v 19-palčnih platiščih pa se svetijo rdeče zavorne čeljusti. Tu je tudi radarski tempomat in avtomatsko nastavljivi LED žarometi. Paket Sport Premium z usnjenimi sedeži, boljšim ozvočenjem in »head up« zaslonom prispeva predvsem k udobju. Ali je vreden razlike do 76.100 EUR, kolikor je treba primakniti za takšno Supro, pa presodite sami.

Da Supra cilja tudi na dirkališče, izdaja že njen logotip. S sedaj namreč ponazarja zaporedje ovinkov odseka Wehrseifen na Nürburgringu, kjer so Supro tudi razvijali. Kje drugje? Zato je bilo primerno, da smo jo uradno prvič pri nas (oziroma v naši bližini) mediji spoznali na dirkališču. Pred garažami dirkališča pri Grobniku so nas čakale štiri ogrete Supre. Tri odete v »ugledno« rdečo, kot ji pravijo pri Toyoti, ena v belo. Vse je poganjal že omenjeni šestvaljnik z 250 kW (340 KM) moči in 500 Nm največjega navora, ki je zastavonoša ob dolgo pričakovani vrnitvi legendarnega Toyotinega modela. Izrazitejši ropot je izdajal, da je ena opremljena s homologiranim Akrapovičevim izpuhom iz titana, ki motorju dovoli še dodatna 2,2 kW moči in 7,4 Nm navora.

Po naključju sem sedel prav v tisto z izpuhom iz Ivančne Gorice. Že v hitrih krogih na sovoznikovem sedežu sem spoznal, da je Supra hiter avtomobil z artikuliranim podvozjem. V sicer (pre)kratkem preizkusu skozi tekočo razporeditev dirkališča pri Grobniku pa dobil potrditev, da je vožnja z njo res intuitivna. Nemudoma mi je bilo jasno kaj se dogaja s podvozjem, kar je vlilo dovolj samozavesti za razmeroma hitro vožnjo že od prvega zavoja. Deluje sveže in odzivno. Kljub temu, da je akcija v primerjavi z Z4 neprimerljivo bolj naravna, volan še vedno ne ponuja obilice povratnih občutkov. Motor, ki sem ga preizkusil že v bavarskem roadsterju, pride s svojimi zmogljivostmi tukaj bolj do izraza (4,3 sekunde do 100 km/h). Hkrati pa plastičnost zvočne spremljave v zgornjem območju vrtljajev – če ponovno primerjam z bavarcem – v športnejšem vzdušju Supre morda še bolj bode. Akrapovičevemu baritonu navkljub, ki se ga ne bi branili niti v New Swing Quartetu. Več vam bomo lahko povedali, ko Supro dočakamo tudi za daljši preizkus.

Pri slovenskem uvozniku so letos prejeli že štiri naročila za šestvaljno različico, medtem ko bodo s proizvodnjo močnejše izmed dveh napovedanih štirivaljnih različic pričeli januarja. Prav tako BMW-jev 2-litrski prisilno polnjeni štirivaljnik zmore 190 kW (258 KM) moči in 400 Nm največjega navora. Takšna Supra bo do 100 km/h pospešila v še vedno spodobnih 5,2 sekundah. Za Slovenijo je prihodnje leto predvidenih pet primerkov in če Supro naročite danes, jo boste vozili predvidoma v marcu.