Na avtomobiliskem salonu v Tokiju so se vsi večji japonski proizvajalci predstavili s svežimi koncepti. Najbolj sta nas navdušila oba Mazdina

Koncepti so po svoje zanimivi takrat, ko je mogoče v njih prepoznati nekaj, kar bo moč voziti v bližnji prihodnosti. Pri Mazdi so pokazali dva navdušujoče agresivno oblikovana koncepta, ki pomagata pri določanju naslednje generacije Mazdinega oblikovalskega jezika Kodo. Športno naravnani, štirivratni Vision Coupe z imenitno pojavo očitno meri precej visoko. O tem, kaj se skriva pod dolgim pokrovom motorja, sicer še ni bilo besed, štirje zaključki izpušnega sistema in Brembo napis na zavornih čeljustih pa pričajo o tem, da pri Mazdi s tem konceptom mislijo resno, tudi ko je govora o zmogljivostih. Svojevrstna je tudi minimalistična notranjost s kančkom retro pridiha ter zaslonom, ki zaseda skoraj tri četrtine armaturne plošče.

Drugi Mazdin koncept, ki z atraktivnostjo ne zaostaja prav dosti, se imenuje Kai. Čeprav je spet težko verjeti, da bodo poglavitne oblikovne lastnosti koncepta v Mazdino kombilimuzino prišle v enako mišičasti obliki, pa Kai vendarle napoveduje naslednjo generacijo Mazde3. Notranjost deluje bolj umirjeno, a podobno kot v prvem konceptu. Tudi ideja Kai koncepta vsebuje zabavno-informacijski sistem s futurističnim pridihom, kjer se zaslon povsem zlije z armaturno ploščo, vseeno pa ohranja tradicionalne merilnike na voznikovi strani. Prihodnost Mazdinih avtomobilov je torej glede na predstavljena koncepta vsekakor vznemirljiva.

Aktualna generacija modela LS je sicer šele dobro zapeljala na ceste, pri Lexusu pa so v obliki koncepta LS+ v predogled vseeno ponudili tudi že prihodnost svoje admiralske limuzine. LS+ je oblikovno nekakšno logično nadaljevanje trenutne filozofije s še bolj izrazitimi potezami spredaj, laserskimi žarometi in lučmi zadaj ter kamerami namesto vzvratnih ogledal.

Koncept je namenjen tudi predstavitvi napredka japonskega proizvajalca na področju avtonomne vožnje. Vsebuje namreč sistem “Highway Teammate”, s katerim naj bi njihovi avtomobili od leta 2020 po avtocestah od uvoza do izvoza peljali povsem samodejno, tudi z vključevanjem v promet. Notranjosti niso pokazali, prav tako ni podatkov o pogonskem sklopu.

S kančkom nostalgije in grenkega priokusa smo pospremili novico o Mitsubishijevem crossover konceptu. Nosi namreč prirejeno ime nadvse priljubljenega reli avtomobila z legendarnim statusom, ki ga poznate vsi. Beseda evolution je sedaj torej rezervirana za koncept električnega križanca e-Evolution, ki pa ga pri Mitsubishiju označujejo kot visokozmogljivega, pohvali pa se lahko tudi z vektorskim razporejanjem navora.

Subaru je v Tokyo znova pripeljal koncept, ki izgleda kot WRX prihodnosti, tokrat pa se imenuje Viziv. Z njim ostajajo pri Subaruju zvesti športni limuzini z agresivno podobo in boksersko zasnovo motorja. Razkrili so tudi omejeni različici svojih obstoječih športnih avtomobilov, sicer namenjeni japonskemu trgu. BRZ STI Sport z nekaj karoserijskimi dodatki, WRX STI S208 pa tudi z dodatnimi 20 kW.

Subaru Viziv

Tudi pri Nissanu je bilo govora o visokozmogljivem električnem crossoverju. IMx ima štiri električne motorje, ki naj bi zmogli kar 320 kW moči (429 KM), predstavljajo pa si ga tudi kot povsem avtonomno vozilo, pri čemer se volan ob vklopu avtonomnega režima vožnje umakne, sedeži pa se pomaknejo nazaj. Ravnodušni smo v uredništvu ostali ob nekonkretnemu konceptu Honde, ki je pokazala športni električni avto Sports EV.

Nissan IMx

Honda Sports EV Concept