Taycan je zakuril Elona Muska in twitter

Elon Musk se sodeč po njegovem odzivu ob prihodu prvega električnega Porscheja počuti ogroženega

Tesla ima med svojimi kupci precej neomajnih ljudi. Prepričanih, da drugi avtomobili nalog ne opravljajo tako dobro, kot njihova Tesla. Lastniki, ki so doživeli nesreče, se na twitterju zahvaljujejo Elonu Musku, da jim je njegov avtomobil rešil življenje. Teslin autopilot dojemajo kot nekaj povsem edinstvenega na trgu in česar ne zmore noben drug avtomobil. Kup novic o nesrečah pa priča o tem, da precej domišljavo poimenovan autopilot v pretirani veri v njegovo vsemogočnost velikokrat izkoristijo tudi preko njegovih zmožnosti. Za to pa so krivi tudi pri Tesli. Povsem avtonomna vožnja, na katero namiguje autopilot, pač še ni mogoča.

Porsche je s predstavitvijo Taycana med Tesline “vernike” vnesel nekaj nemira, čeprav si je avtomobil zamislil precej po svoje. S Teslo si pravzaprav deli predvsem to, da ga poganja elektrika. Vseeno pa so ga vzeli kot grožnjo in začelo se je objavljanje tabel s podatki, ki “govorijo svoje”. Na podlagi teh je mogoče naivno sklepati, da so pri Porscheju “poskusili, a jim ni uspelo”. Čeprav so lastnosti Teslinega modela navdušujoče, pa je – kot je v odgovoru na tvit youtuberja Marquesa Brownleeja omenil avtomobilistični novinar Chris Harris – takšna primerjava seveda precej nesmiselna.

Da ga je Taycan zbodel, pa ni mogel prikriti niti Elon Musk. Musk je znan po tem, da mu beseda včasih prehiteva misli. Kljub temu, da je že večkrat izražal zaskrbljenost, da na trgu ni večjega števila električnih avtomobilov, renomiranega tekmeca ni pozdravil z odprtimi rokami, ampak se je najprej obregnil ob oznako Turbo. Strinjam se, da je tudi poimenovanje Turbo precej domišljavo. Problematično v enakem smislu, kot je problematičen autopilot. Pokvarili pa so ga pravzaprav že ob prenovi prejšnje generacije 911-ice, saj so imele prav vse različice motor s prisilnim polnjenjem, tudi tiste brez oznake Turbo. A to je oznaka, ki v Porschejevi dediščini veliko pomeni. Musku so hitro hudomušno odgovorili pri Jalopniku, ameriškem avtomobilističnem mediju (kjer so tudi znani po razvezanem jeziku) in s prstom pokazali na autopilot.

Musk je takoj napovedal še, da se Tesla odpravlja na Nordschleife. Cilj pa naj bi bil izboljšati čas 7 minut in 42 sekund, ki ga je tam Porsche postavil s Taycanom. Pri Tesli torej pravzaprav sami iščejo bitke s Porschejem in nisem prepričan, koliko jim bo to koristilo oziroma če je Taycan sploh avtomobil, kateremu bi se morali tako neposredno zoprstaviti.

Muska je medtem očitno strah, da se bodo njegovi avtomobili morali prvič resno spoprijeti s tekmeci, ki prihajajo. A tako, kot je bila za spremembe na trgu dobra Teslina prisotnost, je lahko za Teslo dober Porschejev vstop v svet električnih avtomobilov. Slednje bo nedvomno pospešilo razvoj za uporabo električnih avtomobilov potrebne infrastrukture, ki še vedno predstavlja enega poglavitnih argumentov proti nakupu takšnega avtomobila. Lahko pa smo prepričani v naslednje – nihče od Porschejevih predstavnikov se ne bo igral igric in stregel s podobnimi komentarji. Tudi to je med drugim del bogate identitete znamke. Izkušnja, ki jo dobite z nakupom Porschejevega avtomobila, je samosvoja filozofija, ki se oblikuje že desetletja, česar pa se v tabeli pač ne da primerjati. Zato počakajmo, da bo Taycan zapeljal na ceste.