BMW je predstavil čistokrvni M različici modelov X3 in X4. Poganja ju motor, ki ga pričakujemo tudi v novem M3

Pa se posvetimo najprej pogonskemu sklopu in zmogljivostim. Novi 3-litrski dvojno prisilno polnjeni vrstni šestvaljnik si torej delita s prihajajočim M3. Ima kovano ročično gred, glava motorja je narejena s 3D printerjem, nov sistem vbrizga goriva zmore dvakrat večji pritisk kot doslej, nova turbo polnilnika pa imata izboljšan kompresorski del. Motor zmore 353 kW (480 KM) moči in 600 Nm največjega navora, v različicah Competition pa z dodatnimi 22 kW (30 KM) moči skupaj kar 375 kW (510 KM). Moč se seveda preko osemstopenjskega samodejnega menjalnika M Steptronic prenaša na vsa štiri kolesa (razmerje je nastavljeno tako, da se več moči prenaša na zadnji par), na zadnji osi pa domuje aktivni M diferencial, ki pomaga pri pravilni porazdelitvi moči. Takšen pogon M xDrive so sicer prvič uporabili pri M5. DSC – BMW-jev sistem za nadzor stabilnosti – je mogoče nastaviti za nadzorovano drsenje ali pa tudi povsem izklopiti.

Do 100 km/h tako X3 M in X4 M potrebujeta 4,2 sekunde. Competition ta čas oklesti še za desetinko, na 4,1 sekunde torej, a med srednje velikimi SUV-ji s pospeškom 3,8 sekund ostaja prvak Stelvio Quadrifoglio. Če boste izbrali paket M Driver’s Package, se boste lahko po nemškem autobahnu teoretično peljali največ 280 km/h, sicer pa je najvišja hitrost omejena na 250 km/h.

Prilagodljivo blaženje M specifikacije s tremi nastavitvami trdote je tokrat serijsko, kar bo precej pripomoglo pri vsakodnevnem udobju v vožnji. Tudi krmiljenje z elektronskim servom (M Servotronic) in variabilnim razmerjem je enako kot v M5. X3/X4 M bosta sicer prikrajšana za keramične zavore, a so s 395 mm premera spredaj in 370 mm zadaj poskrbeli za primerno velike serijske diske.

Oblikovno se na avtomobilih večinoma dogaja po tradicionalnem M scenariju. Večje odprtine za zrak, difuzor zadaj, strešni spojler in podobno, modela Competition pa imata dodatno nekatere dele zaključene v črni sijoči barvi. Notranjost prekrivata usnje in alkantara, različici M Competition sta na voljo z dvema unikatnima barvnima kombinacijama usnja, serijsko pa opremljena tudi s školjkastimi sedeži iz nabora M Sport.