Kakšna je razlika med SUV-jem in terencem?

Toyota Land Cruiser 2,8 D-4D

Terenec. In pika. Za ljubitelje blata in kamenja, pušča in sipin je malo terencev, ki pridejo vsaj blizu

fotografije Jure Kralj

Izumirajoča vrsta so terenci, kot smo jih poznali do pred 10, še raje kakšnimi 20 leti. Robustni in škatlasti modeli, ki jim je bil osnovni namen prehodnost ter potem še praktičnost in vzdržljivost (za vsako ceno), so danes relikt polpretekle zgodovine. Sodobni voznik se je zaljubil v njihov videz, ne pa tudi v vse ostalo. Zato je nastala hibridna vrsta, ki ji pravimo SUV, ali še bolj čudna, ki ji pravimo križanci.

Med vožnjo je sicer vselej moč čutiti, da gre za velik in težak avto, toda podvozje res dobro nadzoruje gibanje karoserije.

Na srečo ne pri Land Cruiserju. Tudi v svoji peti izdaji ostaja zvest načelom, ki jim sledi že kakšnih 65 let. Vendarle pa nad trendi ne viha nosu, zato je zdaj bolj udoben, tudi prostoren potovalnik. Še vedno s svojo prepoznavno obliko. Predvsem so mu posodobili notranjost z večbarvno kombinacijo, novimi merilniki, osempalčnim osrednjim zaslonom, sodobnejšo konzolo, volanskim obročem … Še vedno se je treba vanj povzpeti, sedeži so spet (predvsem) udobni, prostorni, pomik v vse smeri je v testnem modelu urejala elektrika (vključno z volanom). In sedeži so res poudarjeno potovalni, prav nič oblikovani po telesu, tako da telo na usnju prehitro zdrsne iz fotelja.

V kabini zdaj vlada precej bolj premijski občutek, materiali so kakovostni, prostornost v vseh dimenzijah je poudarjena. Oblikovno gre za splet sodobnosti in klasike.

Sploh zato, ker tale kolos zmore zavidljivo mero dinamike. Kako, sprašujete? Pet metrov dolg in blizu dva metra visok terenec okreten? Mhm. Toyotin sistem hidravlično nadzorovanih stabilizatorjev je v kombinaciji z vodenimi blažilniki in zračnim vzmetenjem zadnje preme zlata vreden. Prav nenavadno je, kako dobro je nadzorovano nagibanje karoserije, kako malo je nagibanja v zavoju!

Pri nas je na voljo le 2,8-litrski štirivaljnik, ki spada v družino globalnih motorjev in zmore zadržanih 130 kilovatov (177 KM). Čeravno je 450 njutonmetrov tudi kar spodobna številka, dolgohodnost njegovih batov pa zagotavlja prožnost. Samodejnost menjalnika je v takem avtomobilu nuja. Šeststopenjski menjalnik je udoben, prestavlja nezaznavno (skoraj preveč), le pri pospeševanjih, tudi nežnih, noče izkoristiti navora in prožnosti motorja in hitro odpira blokado ter nadležno ihtavo prestavlja navzdol.

Ko rečeno – rojen za teren, pripravljen za teren. Ampak s svojimi dimenzijami ne ravno za kozje stezice. Zato na terenu zahteva dobro poznavanje in občutek za (precej resne) dimenzije, prečenje grbin in spuščanje preko previsa nekaj zaupanja (še bolje pa poznavanja terena). Nabor sodobne plezalne opreme je impresiven. Samodejnost plazenja (crawl control) čez najbolj razdrapane terene je mogoče nadzorovati s stikalom v kabini, z vrtljivim stikalom izbrati terenski vozni program (glede na podlago), ko se vožnji po terenu prilagajajo tudi stabilizatorji, pa vklopiti terenski prenos moči ali uporabiti zaporo zadnjega in srednjega diferenciala (ki sta lahko itak samozaporna Torsen). Aha, in seveda dodatno od tal dvigniti zadnjo togo premo, ki omogoča precej več prilagodljivosti na razgibanem terenu (od posamičnega vpetja).

Matjaž Korošak

Toyota Land Cruiser 2,8 D-4D
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 2.755 ccm, turbodizel CO2 194 g/km  Moč 130 kW (177 KM) pri 3400 vrt./min Navor 450 Nm od 1600  do 2400 vrt./min Zmogljivosti 12,7 s (0–100 km/h), 175 km/h Teža 1990 kg (65 kW/tono) Cena 87.950 EUR
Prostornost
Udobje podvozja
Terenske zmogljivosti
Nadzor karoserije
Zadržan motor (milo rečeno)
Teža
Posrednost volanskega mehanizma
3.5
EVO OCENA