Tudi Mini Cooper SE ima korono

Novo v Sloveniji

Na naš trg je zapeljal prvi serijski električni Mini. Cooper SE je enostavna elektrificirana izvedba Cooperja S z 235 km dosega. In ponesrečenim imenom platišč

Včeraj smo bili avtomobilistični novinarji priča novi (upamo, da začasni) realnosti predstavitev avtomobilov pri nas. Prek spleta se nam je namreč predstavil Mini Cooper SE, ki je za 33.400 evrov (brez upoštevane subvencije) že na voljo tudi pri slovenskih trgovcih. Čeprav so že pred več kot desetletjem konceptno izdelali – sicer precej kompromitirano – električno različico Minija, lahko Cooperja SE vseeno štejemo kot prvi povsem elektrificiran poskus te urbane znamke.

Ponovimo – gre za trivratnega Minija, ki je pogonsko tehnologijo prevzel od BMW-jevega i3. Od motorja s 135 kW moči do baterijskega sklopa z zmogljivostjo 29 kWh, ki po standardu WLTP omogoča do 235 kilometrov dosega. Na hitrih polnilnicah – največ 50 kW – bo Minija do 80 odstotkov zmogljivosti moč napolniti v 35 minutah, popolnoma pa v slabi uri in pol. Na hišni polnilnici z 11 kW pa do 80 odstotkov v dveh urah in pol, do 100 pa v treh urah in pol.

V nasprotju z i3 ohranja konfiguracijo s sprednjim pogonom. Bencinsko in dizelsko gnanim različicam je enakovreden v prostornosti, občuten kompromis v primerjavi s Cooperjem S pa je prirast teže – pridobil je namreč kar 145 kilogramov. Zaradi tega so se morali ukvarjati tudi s prilagoditvijo vzmetenja in krmiljenja. In čeprav v BMW-jevi skupini neradi odgovarjajo na vprašanja o prihodnosti, zaenkrat zatrjujejo, da je trivratni Cooper SE v tem trenutku edina načrtovana povsem elektrificirana različica. Res pa je tudi, da trenutna generacija Minijev vstopa v jesen svojega življenjskega cikla.

Cooper SE je sicer seveda v prvi vrsti namenjen mestni vožnji in videti je, da narave njegovega pogona v smislu uporabniške izkušnje niso pretirano poveličevali. Prikaz osnovnih podatkov na voznikovem zaslonu je enostaven in pregleden, smer vožnje voznik izbira z razmeroma tradicionalno ročico. Mestni vožnji je prilagojena tudi privzeta nastavitev zaviranja z rekuperacijo, ki je ob vklopu vsakič na najvišji stopnji, pri čemer se upravlja z namenskim stikalom. Cooper SE se lahko torej v osnovi vozi z eno stopalko. Izbirati je sicer mogoče med štirimi načini vožnje – Sport, Mid (namesto Comfort), Green in Green+.

Pa vendar bo električnega Minija zaradi izstopajočih rumenih dodatkov in posebnih platišč enostavno ločiti od tradicionalnih različic. In ko smo že ravno pri platiščih – že pred dvema letoma so jih jasnovidno poimenovali – Corona. Izbira se jim sedaj v skladu z nemškim smislom za humor seveda ne zdi več posrečena, zato razmišljajo o novem imenu. Upamo torej, da bomo lahko električnega Miniija tudi čimprej preizkusili. Ko se osvobodimo obeh Koron seveda – virusa in nesrečnega imena platišč.

Preberite tudi
Mišice Trofea za Maseratijevi limuzini