Tudi Porsche med modne kupejevske terence

Cayenne je v kupejevski podobi pravzaprav Porschejev SUV, kot bi moral biti – vedno …

Verjetno se pri Porscheju niso najbolj vznemirjali v tekmi, kdo od premijskih ponudnikov bo prej poslal med kupce svoj kupejevski SUV, sploh glede na dejstvo, da so tako pri Mercedesu, kot pri BMW-ju (kmalu) in Audiju že pokazali svoje orožje. Porsche ima pač svojo klientelo, ki je zagotovo malce samosvoja. Ampak mimo trendov tudi tako uveljavljeno ime seveda ne more. Zato zdaj še kupejevska verzija priljubljenega SUV-ja, ki je na trgu od leta 2017. Ja, že od 2017 …

Če bi rekel, da gre zgolj za modno muho, bi seveda delal krivico oblikovalcem, ki so marsikaj naredili, da bi se Coupe že na prvi pogled razlikoval od Cayenna. Njegova silhueta je zdaj res na nek način blizu modelu 911, morda še bliže novi Panameri. Predvsem zadek je  – logično – drugačen, strešna linija je seveda nižja in to za 20 mm, hkrati je zato položnejši tudi A stebriček, zadek pa so izrisali povsem na novo. In dodali še samodejno izvlačljiv spojler – prvi te vrste v SUV razredu, ki se pri 90 km/h podaljša za 135 mm in tako poskrbi za izdatnejši potisk k tlom (čeravno natančnih številk niso podali). Vse skupaj pomeni tudi, da je Coupe za 13 mm daljši od starejšega brata, ravno tako pa tudi 18 mm širši, vključno s kolotekom. In ustrezno preoblikovanim zadnjim delom, vrati, boki, … Pri Porscheju radi poudarijo, da je streha sicer nižja za 20 mm, so pa zato poglobili sedalni del zadnji sedežev za 30 mm, tako da je v bistvu zadaj celo več prostora za glavo, kot v višjem Cayennu. Čisto zares se zdi, da je tam prostora dovolj, in da ni prav nič kupejevsko utesnjen, še več – dvojni zadnji sedež (nič več klop) ponuja celo več zračnosti za dva potnika, vključno s stopenjsko nastavljivim naslonom. In prostornost je bolj izrazita tudi zaradi velikega strešnega okna (2,16 m2), ki je v Coupeju zdaj serijsko. Sicer to ni podatek, ki bi prepričal lastnike Porschejev, toda – če iščete kaj bolj praktičnega bo vendar zanimiv še podatek, da je zavoljo vseh sprememb prostora v prtljažniku manj za 145 litrov, ampak brez skrbi – tudi 625 preostalih litrov, bo menda ja dovolj. 

Prav nič bistveno drugače od večjega in višjega sorodnika pa ni počutje spredaj (razen, da je v njem serijsko vgrajeno več opreme, na primer Sports Chrono paket), vključno z izrednimi (električno nastavljivimi) sedeži, visoko konzolo, digitaliziranimi merilniki in 12,3 palčnim osrednjim zaslonom. Tudi biturbo šestvaljnik v verziji S (324 kW/440 KM) je identičen (ravno tako kot osnovni trilitrski šestvaljnik s 250 kW/340 KM in mogočen štirilitrski V8 turbo s 404 kW/550 KM) pa seveda samodejni Tiptronic S menjalnik.

Da bi teh 15 kilogramov, kolikor je zares lažji zares čutil po prvem zavoju, je težko reči, toda izbrati je mogoče tudi tri pakete opreme, ki še dodatno olajšajo kupeje – najdražji, ki vsebuje seksi zapognjeno karbonsko streho, pomeni dodatnih 22 kg manj. In to na najbolj občutljivem delu, ki seveda znižuje težišče. Tako lahko ugotavljam le, da samo kombinacija vsega, tudi širšega koloteka, nižjega težišča, aerodinamike, … vendarle da seštevek, rezultat torej, ki se odraža v bolj voljni prednji osi, morda za odtenek lahkotnejšemu vstopanju v zavoj. Seveda tudi Coupe tehta dobri dve toni (in to je seveda tudi čutiti) in je nasajen na visoko podvozje, ampak vsa tehnologija, predvsem pa zračno blaženje, aktivni stabilizator in štirikolesni pogon, pomagajo preobraziti tega SUV-ja v avtomobil, ki z zavidljivo enostavnostjo in lahkotnostjo opravi s še tako zahtevno cesto in to s hitrostjo, ki jemlje sapo – posebej še pri surovih izhodih iz zavojev. Če ste mnenja, da ste našli sanjski avto – dobrih 106 tisočakov bo treba zanj odšteti pri nas.