Udarno še pred zimo

BMW je za slovenski trg predstavil novosti, ki so predvsem pisane na kožo ljubiteljem limuzinskih verzij in izpeljank

BMW serije 3 Touring

Tudi pri nas se je uradno pričela prodajna pot tretje generacije najmanjšega Bavarca. Zaenkrat se sicer Serija 1 predstavlja s še ne povsem cenovno najugodnejšimi različicami, saj za najcenejšo velja tista z oznako 118i, ki jo žene 1,5-litrski bencinski prisilno polnjen trivaljni agregat s 103 kW (140 KM). Ta namreč znaša 28.000 evrov, šele marca pa bo naprodaj tudi najcenejša različica, za katero bo menda potrebno odšteti 25.000 evrov.

Sam sem sedel za volan 118d, ki mi je po četudi skromnem številu prevoženih kilometrov na novinarski predstavitvi vlila veliko pričakovanj. A več in podrobneje bom o tem lahko zapisali, ko se bo ta avtomobil znašel v našem uredništvu. Vseeno pa lahko povem, da kljub nekaj višjemu položaju za volanom in skromno odmerjenem prostoru nad mojo glavo, premore veliko voznega potenciala. Po prvih vtisih je veliko pričakovati v prid dinamični vožnji umerjenega podvozja, ki pa mu ne more slediti dvolitrski turbodizel (110 kW/150 KM), niti samodejni menjalnik. Slednjih dveh očitkov pa verjetno ne bi spoznal (če bi imel možnost peljati) pri M 135i xDrive (225 kW/306 KM), ki s ceno 53.350 evrov velja za najdražjo in najzmogljivejšo različico.

BMW serije 1 tretje generacije

Sedaj so na vrsto prišli tudi ljubitelji Serije 3, ki iščejo in potrebujejo več prostora v prtljažniku. Dejstvo je, da kombijevska različica ni nič daljša od limuzinske, a se s 471 centimetri zelo približuje razredu večjim kombijem. V primerjavi z limuzino je prtljažni prostor uporabnejši, do pomičnega roloja pogoltne za 500 litrov prtljage. Serija 3 Touring je sedaj naprodaj z dvolitrskima bencinskim in turbodizelskim agregatoma ter trilitrskim turbodizelskim šestvaljnikom, ki je serijsko opremljen s štirikolesnim pogonom xDrive. Ta je sicer na voljo tudi pri obeh dvolitrskih štirivaljnikih (bencinskem in turbodizelskem). Za najugodnejšo velja različica 320d (140 kW/190 KM), saj je zanjo potrebno odšteti 43.300 evrov, sledi 330i z bencinskim štirivaljnikom (190 kW/258 KM) in samodejnim menjalnikom za 46.950 evrov. Na manj zmogljive različice in cenovno tudi bolj dostopne, pa bo potrebno še nekoliko počakati. Naj omenim še, da je kombi od limuzine dražji za od 2.100 do 2.400 evrov.

BMW serije 3 kot priključni hibrid

Touring Serije 3 pa ni edina novost v BMW-jevi prodajni paleti pri nas. V tej seriji je odslej na prodajnem ceniku tudi priključni hibrid z oznako 330e. Štirivaljnemu bencinskemu agregatu dela družbo še elektromotor, največja sistemska moč z vklopljenim nadpritiskom (10 sekund) pa znaša 215 kW (292 KM). Baterija z zmogljivostjo 12 kWh je skrita pod zadnjim sedežem, rezervoar za gorivo pa pod prtljažnikom. Celoten električni sklop pomeni 280 kilogramov dodatne teže. Kljub temu pa je mogoče zgolj z električno energijo prevoziti od 51 do 59 kilometrov, kar verjetno zadostuje dnevnim premikom v urbanih naseljih. In če želite postati okolju prijaznejši vozniki za volanom 330e, bo potrebno zanj odšteti 50.570 evrov.