Mazda pošilja na trg Skyactiv-X – motor, ki prvi združuje vžig s pomočjo svečke in kompresije. Tukaj so uradne številke

Prvi Skyactiv-X, ki bo na začetku na voljo v kombilimuzinski in limuzinski Mazdi3 kot Skyactiv-X3 z dvema litroma prostornine in štirimi valji, zmore 132 kW (180 KM) moči in 224 Nm največjega navora pri 3000 vrtljajih. Glede na to, da je Skyactiv-X Mazdin svojevrsten poskus zmanjšanja okoljskega vpliva, ki podaljšuje usihajoče upanje za motorje z notranjim izgorevanjem, nas seveda zanimajo številke porabe in emisij.


Kako deluje Mazdina tehnologija Skyactiv-X?


Pri Mazdi po WLTP ciklu navajajo 5,4 l / 100 km (4,3 po starem, NEDC) za kombilimuzino s šeststopenjskim ročnim menjalnikom in pogonom na sprednji par koles ter 122 g/km (96 g/km po starem). S šeststopenjskim samodejnim menjalnikom ali pogonom na vsa štiri kolesa, ki je tudi opcija, so te številke malce višje. In da, v rezervoar modela z motorjem Skyactiv-X3 se natoči bencin. Skyactiv-X je namreč prvi bencinski motor na trgu, ki združuje vžig s svečko tradicionalnega bencinskega motorja ter kompresijski vžig, značilen za dizelskega. Mazda3 Skyactiv-X3 bo serijsko opremljena tudi z Mazdino M Hybrid tehnologijo, kar pomeni, da je pogonski sklop, ki uporablja 24V električni sistem, blago hibriden.

V izbranih evropskih državah je Skyactiv-X3 že mogoče naročiti, prvi kupci pa ga bodo odpeljali v jesenskih mesecih.