Urbani raziskovalec

Lexus UX 250h

Najraje bi bil športni terenec, toda morda je bliže višje nasajenemu kompaktniku srednjega razreda. Kar niti ni tako slabo 

fotografije Klara Kulovec

Urbani raziskovalec je njegovo ime, prevedeno iz angleškega jezika. Zato je vse, kar je na tem Lexusu terenskega, pravzaprav narejeno tako, da je optično blizu modnim športnim terencem in s tem bliže okusu kupcev. Treba pa je hkrati priznati, da si kupec lahko zares omisli tudi štirikolesni pogon – ampak le v obliki električno gnane zadnje osi. S skromnimi petimi kilovati … No, ja.

Več oglatosti, več ostrih prehodov, več samosvojih potez – vse to gre v prid prepoznavnosti najmanjšega Lexusa.

Koncept stoji. Večina lastnikov itak nikoli ne zapusti asfalta, kaj šele zapelje na uničeno cesto. Zato bo teh nekaj dodatnih centimetrov pod dnom ravno dovolj, po drugi strani pa je to v prid vozni dinamiki, saj je tako težišče prijazno nizko. Testni primerek sicer ni imel prilagodljivega blaženja, ampak kompaktnost in čvrstost podvozja ter posledična okretnost vlivata samozavest vozniku, prav tako kot uravnoteženost celote. Toda – je pri hibridu to sploh pomembno? Kratek odgovor – tokrat seveda je. Ker je to nov sklop z dvolitrskim bencinskim motorjem, ki me je, to že moram poudariti, prijetno presenetil v vseh pogledih. Nov močnejši in v vseh voznih režimih prepričljivejši hibridni sklop je namreč tisto, kar je manjkalo hibridu, ki vendarle prisega tudi na vozno dinamiko. Osnove so enake, kot jih poznamo iz šibkejšega sklopa z 1,8-litrskim motorjem, toda zdaj zmore ta sistem 135 kW (184 KM).

Poudarjena vozna dinamika pomeni tudi več čvrstosti, ki pobere nekaj davka pri udobju ob prečkanju zaporednih grbin.
Ker je zraven seveda tudi razdelilnik navora ali brezstopenjski menjalnik s planetarnimi zobniki, ki je v šibkejši verziji »ubijalec« odločnih pospeškov, priznam, da sem bil malo skeptičen. Toda napredek je na srečo le dosegel tudi ta del vozne dinamike. Sploh ob športnem programu in bolj napolnjeni bateriji, UX iz zavoja lahko zares presenetiti voznika s svojo odzivnostjo. Sploh ko se govori o pospeševanju iz počasnejših zavojev (zaradi obeh elektromotorjev), toda zdaj zmore tudi pri višjih vrtljajih bolj odločno koristiti štirivaljnik – hkrati pa elektromotor bolj odločno in dlje časa pomaga. In tako je manj tistega visokega vrtenja motorja in neskončnega prilagajanja prestavnega razmerja.  

Notranjost je obdelana in izdelana kot pri vseh modelih te hiše – na vrhunski ravni, z vrhunskimi materiali.

Pa tudi sicer zna bolj odločno poseči v dogajanje, manj je prilagajanja pri višjih hitrostih, hkrati je udobje pri počasni mestni vožnji na enako visoki ravni, kak kilometer, morda dva gre v idealnih pogojih tudi le na elektriko. Sicer pa je v vsem drugem pravi Lexus, sploh če globlje sežete v žep (oprema), z vsemi svojimi dobrimi lastnostmi, kamor sam najprej štejem kvaliteto izdelave in materialov, samosvojo logiko in razumevanje določenih elementov notranjosti (kar ni vedno najbolje, sploh drsnik z miško). Pa še nekaj je treba omeniti – ne glede na dejstvo, da bosta mnogim (tudi meni) nižje sedenje in prijetno tesno ukrojen kokpit všeč, je prostor dokaj skromno odmerjen, tudi zadaj, predvsem pa prtljažnik, ki bo težko zadovoljil povprečne družinske potrebe. Ampak ta del bo pač nadomestila ugodna poraba (okoli pet litrov je kar realno).

Matjaž Korošak

Lexus UX 250h
TEHNIČNI PODATKI
Motor štirivaljnik, 1.987 ccm + e-motor spredaj in zadaj CO2 96 g/km Moč 135 kW (184 KM) pri n.p. vrt./min Navor 400 Nm pri n.p. vrt./min Zmogljivosti 8,5 s (0-100 km/h), 177 km/h Teža 1.600 kg (82 kW/tono) Osnovna cena 29.950 EUR
+
Odličen hibridni pogonski sklop
Zmerna poraba
Prepričljivi materiali
-
E CVT še vedno terja nekaj davka pri pospeševanju
Prostorska skromnost
4
EVO OCENA
Preberite tudi
Zadržani superšportnik za vsakodnevne opravke