V koraku s časom

Porschejeva nova izdaja 991 s hišno oznako 992 postavlja letvico zmogljivosti Carrere višje kot kadarkoli doslej – in ikono istočasno pripravlja na električno prihodnost. Mož, odgovoren zanjo, predstavlja ‘svoj’ novi avtomobil

besede Stuart Gallagher
fotografije John Wycherley

Od nekdaj obstaja peščica avtomobilov, ki ne glede na to, v kateri izdaji odpelje ali pripelje, vzbudi pozornost tistih pravih avtomobilskih navdušencev (recimo bralcev revije Evo). Še vedno nas za trenutek ustavijo in pripravijo do tega, da pogled s pametnega telefona usmerimo vanje. Novice o novem BMW-ju M3 ali Ferrariju s sredinsko nameščenim motorjem, Fiesti ST ali Hondi Civic Type R kot verjetno o vsakem primerku z oddelka Renault Sport ali Lamborghinija povzročijo dobršno mero navdušenja. In potem je tukaj še 911. Pa ne različica z oznako GT, ki je razprodana, še preden zmore na Ringu opraviti hiter krog, temveč ‘zimzelena’ Carrera. Tisti 911, torej.

August Achleitner predstavlja v zadnjih dveh desetletjih življenja 911 odločilno vlogo, saj je del inženirskega oddelka, ki mu je uspela preobrazba zračno hlajene zasnove motorja v vodno, in posledično zasnova ene najbolj obsežnih prodajnih palet sploh (serija 997 ponuja več kot 20 različnih izvedb 911-ice). In zdaj je odkril zastor četrte vodno hlajene generacije 911 in s tem že devete v 54-letni zgodovini.

Tako na papirju kot na cesti je evolucija od modela 996 do 991 pregledna in jasno določena. Vsak naslednji model je zrasel v dolžino, višino in širino (odhajajoča generacija 991 je prva, ki je po 14 letih premogla spremembo medosne razdalje), medtem ko je novi šestvaljnik z nasproti postavljenimi valji in prisilnim polnjenjem v primerjavi s 3,4-litrskim atmosferskim strojem soroden le na duhovni ravni. Da ne omenjam originalnega dvolitrskega zračno hlajenega motorja s 96 kW (130 KM). Na tej evolucijski poti so bili predstavljeni novi menjalniki, pogonski sklopi in sistemi podvozja, Achleitner pa je bil eden tistih, ki je hidravlično podprti volanski mehanizem leta 2012 zamenjal z električnim in s tem dokazal, da si vsekakor drznejo poigravati z osnovnimi sestavinami 911, seveda zgolj zato, da bi ponudili izdelek, ki je še bolj prepričljiv kot predhodnik.

Res je tudi, da je kar nekaj strastnih privržencev nekatere novotarije zavračalo, vendar glede na dejstvo, da 911 ostaja eden najbolj zaželenih športnih avtomobilov sploh, odločitve vseeno niso bile tako sporne. Vsaj večina od njih ne.

Življenje generacije 992 se je začelo leta 2014, ko je August zbral ekipo, da bi določil smernice, kakšen naj bi bil novi 911. Odgovor je bil enostaven: “Biti mora boljši od predhodnika.” Ta generacija 911 v primerjavi z odhajajočim modelom predstavlja velik korak naprej. Podobno, kot je bilo pri zamenjavi 997 z 991 in na primer 993 z 996. Hkrati v obdobju vodno hlajenega motorja predstavlja nekaj novosti.

Tokrat bo na voljo le ena karoserijska izpeljanka, kar pomeni, da bodo vsi tisti, ki so upali na vrnitev ožje karoserije, razočarani. Vse izpeljanke 992 bodo uporabljale širšo karoserijo različice S. In za to odločitvijo stoji kar nekaj vzrokov z inženirskega področja. S širšo karoserijo so lahko prednji kolotek razširili za 45 milimetrov in Achleitner razloži: “S širšim prednjim koncem lahko na prednjo os prenesemo več sile, in to brez uporabe čvrstejšega stabilizatorja. Bolj kot je ta tog, manj oprijema lahko ustvari prednja os. To istočasno pomeni, da s tem omogočite več neposrednosti in večjo stabilnost zadnje osi.” Po besedah Achleitnerja so prednosti novinca še za 10 odstotkov bolj neposreden volanski mehanizem in seveda celota, ki je bolj prijazna očesu: “Če bi obdržali manjšo karoserijo, bi bili proporci v kombinaciji s širšima kolotekoma napačni, pa tudi videti bi bili čudno.”

Celota je postavljena na daljše medosje kot predhodnik, vendar je novi 911, zaradi krajših previsov, daljši le za malenkost. Je širši, vendar ne toliko, da bi vam na ožji cesti zastal dih, temveč meri v širino toliko kot odhajajoča različica GTS. Tudi zato je videti precej bolj mišičasto, kot bi ozko majico nategnili čez telo, nabito s steroidi. Najbolj očitno je to ob pogledu na zadek, kjer v oči bodejo nizko nameščeni odbijač in dolg pokrov motorja, ki motor pod seboj tesno objema, ter seveda izbočena blatnika, ki nudita domovanje največjim kolesom na 911 doslej.

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 81)