EVO OCENA
Izjemna kombinacija motorja in menjalnika
Teža, sterilnost in posrednost krmilnega mehanizma
3.5Končna ocena

Izjemni V6 iz Audijevega A6 in Q7 je dobil svoje mesto tudi v tem ‘pick-upu’. Kako je uspela operacija?

Poltovornjaška mrzlica se nadaljuje – v Evropi in pri nas. Kar poglejte število novosti (no, tudi na naslednjih straneh). In očitno je še ne bo prav kmalu konec. Ne morem reči, da ne razumem logike za temi vozili, saj so do neke mere hudo praktični – predvsem za tiste, ki vlačite s seboj motokros motorje, jet skije, gokarte … z vso potrebno kramo. Tisti že veste, kako praktičen je keson (sploh pokrit), pa štirikolesni pogon … Toda za vse ostalo so več kot pet metrov dolgi kolosi pogojno uporabni. Razen seveda, če živite daleč od mestnega hrupa in morate drva do svoje hiše voziti po makadamski cesti v hrib …

Toda ta pustolovski sloves terenskih poltovornjakov je (oziroma bo) v Evropi očitno najboljše unovčil Volkswagen. S prenovljenim (na zunaj resda bolj kozmetično) Amarokom je zakorakal natančno tja, od koder drugi bežijo. V motorno nadgradnjo. Zmogljiv trilitrski V6 so namreč presadili v motorni prostor, kjer so bili doslej le dvolitrski štirivaljniki. Rezultat je izjemen na papirju (165 kW/224 KM – z ‘overboostom’ še 20 kW več, 550 Nm) in za volanom! Sicer bosta na voljo tudi dve šibkejši različici istega TDI-ja (120 in 150 kW), trenutno pa je tukaj le najboljša izvedba, h kateri spada še vedno nov, odličen osemstopenjski ZF-ov samodejni menjalnik in stalni štirikolesni pogon s samozapornim diferencialom (Torsen). Vam zveni znano?

Volkswagen Amarok

Volkswagen Amarok

Četudi je zadnja prema ostala arhaična (a robustna) toga in so vzmeti zadaj še vedno listnate, je zdaj že zavoljo surove moči ter usklajenosti z menjalnikom in pogonom, ta zmore tudi do 80 odstotkov moči prenesti na zadnja kolesa, vožnja opazno bolj uglajena. Tudi ob delni obremenitvi šestvaljnika. Prazne serpentine nad Žirmi pa so mi – proti pričakovanju – usta raztegnile v nasmešek. Šestvaljnik ob polni obremenitvi s takšno ihto in silino obremeni menjalnik in pogon, da sem najprej le opazoval. Šele ko sem se zavedel zmogljivosti, sem poskusil sam prestaviti (obvolanske ročke so nove) nižje pred zavojem in potem suniti po pedalki plina. Kak udarec navora, kakšen pospešek – vrednosti, ki jih ne bi pripisal takemu kolosu. Ob tem se navor tako elegantno razporeja, da je tudi podkrmarjenja komaj kaj, zadek pa le nakazuje, da želi majčkeno pomagati. Zavore so zdaj izvrstne (diski na vseh kolesih), hidravlična pomoč volanu je prilagodljiva in morda pri nižjih hitrostih vseeno malo preveč intenzivna, da v zavojih težko oceniš, kdaj bi dobri dve toni želelo malo po svoje …