Smiselna alternativa dizlu?

Volkswagen Golf 1,5 TSI R-Line

Močnejša različica novega 1,5-litrskega bencinskega motorja postaja resen konkurent dizelskemu motorju. Zakaj?

fotografije Jure Kralj

Zdi se mi, da je v tem Golfu največja zvezda prav sodoben 1,5-litrski prisilno polnjen bencinski štirivaljnik, opremljen z aktivnim upravljanjem deaktivacije valjev. To pomeni, da zmore pod manjšo obremenitvijo samodejno izklopiti dva valja ter tako varčevati z gorivom. Nikar se ne ustrašite, voznik tega niti ne občuti, to ugotovi le s pomočjo izpisa na instrumentni plošči (2-valjni način). A v trenutku, ko je potrebne nekaj več moči, se v delo nezaznavno vključita tudi druga dva valja.

Ta motor je na voljo v dveh različicah, kot bolj varčna z oznako Bluemotion (96 kW/130 KM), ki bo menda kmalu naprodaj, in kot zmogljivejši stroj s 110 kW (150 KM) v našem testnem primeru. Resda lahko poraba pri slednjem tudi zelo niha, pač odvisno od voznikovih zahtev med vožnjo – od dobrih šestih litrov pa do osmih in pol. Na daljših vožnjah se vrednosti zelo približajo številkam porabe, ki jih poznamo pri turbodizlih. Ob vklopljenem programu Eco se je moč zlahka voziti pod sedmimi litri. Tisti, ki dnevno prevozijo večino kilometrov na daljših razdaljah, pa bi bržkone že lahko razmišljali o tem agregatu namesto dizla. Tudi cenovno se zdi, da je jeziček na tehtnici nekako bliže temu bencinskemu Golfu kot turbodizlu, za pomislek poskrbi le še razlika v ceni. Za tako opremljenega in motoriziranega Golfa z DSG-jem je treba odšteti 24.108 evrov, za enako opremljenega z 1,6-litrskim dizlom z manj moči 24.347 evrov, medtem ko stane različica z enako zmogljivim dvolitrskim dizlom (110 kW/150 KM), opremo in DSG-jem 25.621 evrov.

Torej, ta motor po eni strani predstavlja varčneža, po drugi pa zmore Golfa do stotice pognati v le v 8,3 sekunde. Kot je običajno za prisilno polnjene agregate, tudi temu motorju manjka nekaj sape v povsem spodnjem režimu delovanja (a je po drugi strani bolj odziven od 1,4-litrskega prednika), toda od približno 1.600 vrtljajev naprej vleče izjemno zvezno vse do približno 5500 vrtljajev. Je pa res, da je odlično zvočno pridušen, zato ne pričakujte kakšnega športnega zvoka, četudi je ta Golf po moči primerljiv z različico GTI četrte generacije, ki je pri pospeševanju do stotice beležila celo dve desetinki slabši rezultat. In kot tak se je povsem dobro podal paketu opreme R-Line, ki ponuja ob kozmetičnih dodatkih tudi športno podvozje. A to žal ni tisto v pravem pomenu besede, kot ga poznam iz GTI-ja. Je bolj razglašeno, prepogosto udarja na slabšem asfaltu, pa tudi lega na cestišču ni znatno boljša kot pri serijskem podvozju.

Sebastijan Zorenč

Volkswagen Golf 1,5 TSI R-Line
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.498 ccm, turbo
CO2 114 g/km
Moč 110 kW (150 KM) od 5.000 do 6.000 vrt./min
Navor 250 Nm od 1.500 do 3.500 vrt./min
Zmogljivosti 8,3 s (0–100 km/h), 216 km/h
Teža 1.294 kg (85 kW/tono)
Cena 24.108 EUR
Varčen motor vleče zvezno
Oprema
Hiter DSG
Bolj obtežen volan
Pri opremi R-Line je pogrešati trše podvozje
3.5
EVO OCENA