Prepričljiv v vožnji, odličen na področju opreme

Volkswagen Golf 2,0 TDI DSG

S prenovo je Golf veliko pridobil na področju povezljivosti, tudi nekaj oblikovne nadgradnje. Se športno podvozje Golfu poda, četudi ne nosi oznake GTD ali GTI?

fotografije Klara Kulovec

Razred Golf! Še danes nekateri za lažjo predstavo tako pojmujejo spodnji srednji avtomobilski razred. Delno zato, ker je že več kot štiri desetletja znan pod istim imenom, ker je ves ta čas izjemno priljubljen, tudi zato, ker se je oblikovno temeljito nadgrajeval in nikoli revolucionarno spreminjal – skoraj tako kot Porsche 911 skozi generacije.

V Golfu je posebej dobro poskrbljeno za potnika spredaj, čisto petico si zaslužita doplačilna prednja sedeža, vredna dobra dva tisočaka.

In še en razlog obstaja, zakaj ‘razred Golf’. Počutje za volanom Golfa je za ta razred vzorno. V testnem pa še boljše. Predvsem zaradi odličnih prednjih sedežev ergoComfort (za doplačilo), ki ponujata zelo dobro ergonomijo, solidno oporo v ledvenem delu, sta električno nastavljiva in ponujata resno oporo stegen, kar je redkost v tem razredu. Slaba stran je pač cena, da je zanju treba odšteti dobra dva tisočaka.

Kozmetični popravki ob prenovi so seveda nujni, saj skrbijo za osvežitev predvsem zunanje podobe, ki pač skrbi za privlačnost med kupci. Nemci so z minimalističnimi oblikovalskimi potezami svetil in drugimi manjšimi posegi dosegli bistvo (oziroma ga niso načeli). A bolj kot to pri Volkswagnu poudarjajo velik 9,2-palčni osrednji zaslon, ki sega tako rekoč čez vso širino osrednje konzole. Nov vmesnik namreč ponuja veliko več, kot so tega vajeni uporabniki Golfa pred prenovo. Ni le prvi avtomobil v svojem razredu, ki ponuja pregled nekaterih menijev zgolj z gestikuliranjem, sedaj zmore ponuditi resnično celovito povezljivost. Resda si je za to treba vzeti nekaj več časa, morda kupiti še dodatno SIM-kartico, vendar je zato mogoče surfati po spletu, pridobivati podatke v realnem času s pomočjo sistema Car-net Guide & Inform, tudi iskanje prostega parkirnega mesta ali iskanje zanimivih točk v bližnji okolici, do avtomobila dostopati na daljavo … Res je tudi, da z ‘mahanjem’ roke pred zaslonom za sprehajanje med radijskimi postajami ni tako, kot bi si želel. Zato pa me vsakič znova prepriča slika na zaslonu, ko prestavim v vzvratno prestavo, saj visokoresolucijski zaslon poskrbi za resnično kakovost prikaza. Prednost pred kamerami konkurentov je tudi ta, da je leča kamere skrita v emblemu zadaj, ki se ob tej priložnosti odpira, kar pomeni, da na sliki ni zaznati umazanije ali dežnih kapljic na objektivu. Testni Golf je pravi dokaz, da je s številnimi dodatki lahko zdaj povsem premium avtomobil. No, to dokazuje tudi cena, saj z vso dodatno opremo znaša 40 tisočakov. Torej, če ste doslej želeli Golfa, pa se vam ni zdel dovolj premijski, potem verjemite, da vas bo tokrat prepričal.

In prepričljiv je tudi med vožnjo. Morda je dvolitrski turbodizel še zmeraj nekoliko bolj robat, a mi bolj ustreza kot tisti bolj elegantni turbodizli manjše prostornine in z manj navora. Pri tem motorju igla na merilniku vrtljajev pri oznaki 1.500 kar poskoči proti trem tisočakom. Zabavno je občutiti pritisk na naslon sedeža ob delovanju sedemstopenjskega dvosklopčnega robotiziranega menjalnika v voznem programu Sport. Takrat menjalnik odlično izkorišča obilo navora in s hitrim prestavljanjem zagotovi dovolj dinamike. In ker je ta Golf opremljen tudi s sistemom Start & Stop, deluje menjalnik ob nekaj hitrejšem speljevanju prehitro in pregrobo, kar se izkaže z manjšim neprijetnim sunkom ob speljevanju.

Doplačilno športno podvozje je v tem primeru morda odveč. Ponuja premalo prave športnosti, da bi na slabem cestišču lahko upravičilo več neudobja.

Četudi se člani revije Evo navdušujemo nad avtomobilsko dinamiko in športnostjo, pa žal moram tokrat priznati, da se pri tem Golfu ne bi odločil za športno podvozje (221 evrov doplačila). Po eni strani ne zagotavlja dovolj dinamike in se mi zdi površen kompromis med športnostjo in udobjem, pa tudi serijsko podvozje zagotavlja dovolj dinamike, primerne temu motorju. S tem športnim podvozjem je več potresavanja na slabem mestnem asfaltu in na zviti cesti še zmeraj ne dovolj prepričljivosti za več resne dinamike. Ta privilegij le naj ostane različicama GTD in GTI.

Torej, Golf po prenovi na področju mehanike ne ponuja kaj posebno novega. Je pa letvico povezljivosti za spodnji srednji avtomobilski razred postavil relativno visoko, kar pomeni nov izziv za konkurente. In še nekaj, spisek dodatne opreme je tako dolg, da se bo sedaj zanj bistveno lažje odločil kakšen privrženec podobno velikega premijskega avtomobila.

Sebastijan Zorenč

Volkswagen Golf 2,0 TDI DSG
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1968 ccm, turbodizel
CO2 120 g/km
Moč 110 kW (150 KM) od 3.500 do 4.000 vrt./min
Navor 340 Nm od 1.750 do 3.000 vrt./min
Zmogljivosti 8,6 s (0–100 km/h), 214 km/h
Teža 1.366 kg (81 kW/tono)
Osnovna cena 25.986 EUR
Povezljivost
Počutje za volanom
Športno podvozje naj ostane domena GTD-ja in GTI-ja
4
EVO OCENA