Večja vloga zabavi

Volkswagen Golf GTI Performance

Zadnja izvedba končno deluje kot GTI, kot bi vedno moral biti. Po zmogljivostih ne sodi v vrh, toda to niti ni njegov končni cilj

fotografije Jure Kralj

Zakaj je Golf GTI skozi desetletja – ne pozabite, da je na trgu že več kot 40 let, postal kult, skoraj mit v razredu kultnih kompaktnikov? No, ne le to, pravzaprav ga je tudi izumil. Gre za uspešno in nadvse spretno mešanico vsakdanje uporabnosti, odločnega motorja, toda ne nedosegljive moči, vozne dinamike, udobja, kančka premijskosti … Prav mogoče sem še kaj pozabil. Recept, ki se ga Volkswagnovi inženirji držijo. V smislu – zakaj menjati konja, ki zmaguje …

GTI, kot bi moral biti – paket Performance ga premakne proti vozni zabavi ravno toliko, kot se zdi še primerno tej oznaki.

Seveda se je skozi leta dojemanje športnikov v tem razredu spreminjalo in morda je zadnje desetletje tisto, ko je popularnost ‘hot hatch’ razreda, kot ga še imenujejo v tujini, zrasla v nebo. Tekma moči se je začela in 220 kW (300 KM) ni noben čudež več, štirikolesni pogon je pogost, štartni program ravno tako … Toda GTI je vendarle ostal tam, kjer si ga lastniki želijo. Da pa ne bi povsem capljal zadaj, ker se to za kultno oznako GTI vendarle ne spodobi, je VW uslišal želje (no, vsaj del teh) in predstavil najmočnejšega GTI-ja (pustimo zdaj ob robu eksotične različice tipa Cluport S). Z nekaj primesmi najbolj osredotočene konkurence in nekaj več moči. Toda z enako mero uporabnosti in ravno še spodobnega udobja. Zdi se kot labodji spev ikone, ki bo že drugo leto dobila osmo izvedbo.

Zaman boste iskali ‘serijsko’ različico GTI-ja, ki je z zadnjo prenovo dobila 230 konjev, saj jo je standard WLTP odpihnil iz ponudbe. Sicer pa je tako še bolje. Tale je namreč še 15 konjev močnejša, dvolitrski TSI zmore še 20 njutonmetrov več, od mehanskih sladkorčkov, ki so jih dodali, pa gre omeniti še večje zavorne diske (340 mm) in kot jagodo na smetani – elektrohidravlično zaporo diferenciala (VAQ), ki v mnogočem dovolj zaostri igro na asfaltu. Sicer ne bi mogel ravno reči, da je prirastek moči neizrazit, toda prav resnega koraka Golf ni naredil – jih je pa že v tej generaciji kar nekaj manjših, kar seveda šteje. Navsezadnje je s pospeškom 6,2 sekunde že na območju osredotočenih športnikov in zagotovo bi mu odbrusili še kakšno desetinko in se spustili pod mejo šestih sekund, ko bi mu privoščili še štartni program, ki v kombinaciji z zaporo diferenciala zagotovo ne bi preobremenil pogonskega sklopa, posebej še v kombinaciji z DSG-menjalnikom.

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 81)

Matjaž Korošak

Volkswagen Golf GTI Performance
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.984 ccm, turbo CO2 153 g/km Moč 180 kW (245 KM) od 5.000 do 6.200 vrt./min Navor 380 Nm od 1.600 do 4.300 vrt./min Zmogljivosti 6,2 s (0–100 km/h), 250 km/h Teža 1.425 kg (126 kW/tono) Osnovna cena 33.189 EUR
Odličen, predvsem uglajen motor
Homogeno podvozje
Občutek
Občasna mehkobnost vzmeti
Zavoram manjka nekaj prepričljivosti
4.5
EVO OCENA