Tokrat pri VW naskakujejo absolutno najhitrejši čas, ki ga je lani postavil Porsche 919, tik pred uradno upokojitvijo. In to z – električno gnanim modelom ID.R

Po tem, ko je Romain Dumas dobesedno ponižal konkurenco na verjetno najbolj slavni gorski dirki Pikes Peak v ZDA, se zdaj pri VW Motorsportu pripravljajo na nov podvig. Da dirkalnik le ne bi ostal le pri eni dirki in enem rekordu, ga bodo pognali po najbolj slavni testni progi na svetu, po Severni zanki dirkališča Nurburgring, ki ga je legendarni Jackie Stewart poimenoval Zeleni pekel.

Formula ena tam seveda že dolgo ne gostuje več, prav zaradi razmer in konfiguracije proge, ki na skoraj 21 kilometrih ni ravno primerna za monoposto dirkalnike. Kljub temu pa na progi, ki je lahko vključena tudi v moderno dirkališče, še vedno gostuje kar nekaj serij, med drugim tudi WTCR. Zaradi posebne konfiguracije 73. zavojev, spustov, depresij, pridvignjenih zavojev ter številnih menjav podlage, velja ta steza, ki je sicer uradno del avtocestnega omrežja, za najbolj znano testno progo na svetu. In tako tudi ni čudno, da ima rekord na tej progi običajno tudi marketinško vrednost. Kjer je doslej VW sodeloval le pri serijskih avtomobilih in bil dolgo tudi lastnik rekord za avtomobile s prednjim pogonom (Golf GTI CS S).

Rekordni čas je postavil Romain Dumas, ki bo spet za volanom modela ID.R

Absolutni rekord ima trenutno koncernski sorodnik porsche 919, hibridni dirkalnik serije WEC, za katerega je bil to nekakšen labodji spev (po tem so go upokojili). Izjemen čas 5:19,55 je za Volkswagnov ID.R verjetno nedosegljiv, toda pri VW Motorsportu želijo potolči vsaj rekord električnih vozil, ki ga je leta 2017 postavil Nio EP9 (6:45.90). Rekord za serijske modele ima ta trenutek Lamborghini Aventador SVJ (6:44.97).

Za izjemen ID.R to seveda ne bo lahka naloga, kljub temu, da ge za prvi dirkalnik, medtem ko je EP9 vendarle superšportnik, ki pa ga poganjajo štirje elektromotorji s sistemsko močjo kar 1000 kW (1360 KM). No, Volkswagnov dirkalnik poganjata dva motorja s skupno močjo 500 kW (680 KM), toda z manj kot 1.100 kilogrami je ID.R pravi lahkokategornik v primerjavi s Niom.

Seveda pa se tokrat ID.R ne bo mogel zanašati na svojo glavno prednost v primerjavi z motorji z notranjim izgorevanjem. Na 4.300 metrih nadmorske višine je padec moči pri teh motorjih opazen, elektromotor pa seveda ne potrebuje kisika za zgorevanje. Zato pa se bodo morali bolj osredotočiti na podvozje in seveda aerodinamiko, saj bodo hitrosti precej višje, posebaj še na izjemni ciljni ravnini Dottinger Hohe.