Pripravljen, da postane več kot le GTI

Volkswagen Polo GTI DSG

Tudi v šesti generaciji Polo GTI ostaja zvest zadržanosti, urejenosti in vsakodnevni uporabnosti. Z eno pomanjkljivostjo …

fotografije Jure Kralj

Da je Polo v šesto zrasel v vse smeri, razen v višino, je menda jasno že ob prvem pogledu nanj. Prednost je seveda dodatna uporabnost in upam si celo zatrditi, da lahko opravlja celo nalogo prvega ali sploh edinega avtomobila v tričlanski družini. Vendar vse omenjeno tokrat ni v ospredju. Temeljito spremenjene dimenzije namreč poskrbijo predvsem za dinamično držo. Ki je še kako pisana na kožo različici GTI. Čeprav je zunanjost tudi tokrat ostala pregovorno zadržana, morda za moj okus celo preveč. Saj veste, da bi že tisti nepoznavalci brez težav na prvi pogled opazili, da sodi v neko drugo, višjo ligo.

Zunanjost je GTI-jevsko zadržana, kar je značilno, vendar bi si sam vseeno želel nekaj več prepoznavnosti.

Če ne bi v notranjosti v oči bodla velika v rdečo barvo odeta okrasna letev armaturne plošče, bi umirjeno, če ne že skoraj vsakdanje, delovala tudi notranjost. Pa vendar je temeljitost tista, ki je v ospredju. Še posebej, ko je govora o položaju za volanom. Sedež je odličen in s pravšnjo mero udobja ter obilo podpore stegnom in trupu. Volan je izdatno nastavljiv, digitalni merilniki pregledni, prilagodljivi, s tistim ščepcem digitalne sodobnosti, velik zaslon multimedije z odzivnostjo in ločljivostjo odličen … Občutek je torej takšen, kot se za različico s predznakom GTI spodobi. In nič več.

Notranjost prepriča s temeljito obdelavo, sedežem z dovolj opore telesu in stegnom ter za ta razred zagotovo najbolj prepričljivimi materiali.

Pa so pri Volkswagnu tokrat naredili še en korak v pravo smer, vsaj po mojem skromnem mnenju. Niso namreč sledili trendom zmanjševanja prostornine in pod motorni pokrov namestili hišni prisilno polnjeni dvolitrski stroj. To je osnova, ki na primer v Golfu R zmore 228 kW (310 KM). V tem primeru je številka skromnejša, saj se na prednji kolesi prenaša 147 kW (200 KM) in kar 320 Nm v izjemno širokem območju delovanja od 1.500 do 4.350 vrt./min. Ob zagonu se oglasi z globokim zvokom in je tudi med vožnjo nenehno prisoten. Turboluknja je skoraj nezaznavna in štirivaljnik brez obotavljanja vleče skozi celotno vrtljajsko območje. Torej do 6.500 vrt./min, ko je čas za naslednjo prestavo. Pravzaprav zmore ta motor pričarati vse – od lagodnega križarjenja pri dizelsko nizkih vrtljajih, do suverenega pospeševanja na izhodu iz ovinka do točke zaviranja naslednje ravnine.  

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 80)

Peter Zorenč

Volkswagen Polo GTI DSG
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.984ccm, turbo CO2 134 g/km Moč 147 kW (200 KM) od 4.400 do 6.000 vrt./min Navor 320 Nm od 1500 do 4350 vrt./min Zmogljivosti 6,7 s (0–100 km/h), 237 km/h Teža 1.355 kg (108 kW/tono) Osnovna cena 22.552EUR
Motor
Notranjost
Uporabnost
Za vsak dan prečvrsto nastavljeno podvozje
4
EVO OCENA