Pripravljen, da postane več kot le GTI

Volkswagen Polo GTI DSG

Tudi v šesti generaciji Polo GTI ostaja zvest zadržanosti, urejenosti in vsakodnevni uporabnosti. Z eno pomanjkljivostjo …

fotografije Jure Kralj

Da je Polo v šesto zrasel v vse smeri, razen v višino, je menda jasno že ob prvem pogledu nanj. Prednost je seveda dodatna uporabnost in upam si celo zatrditi, da lahko opravlja celo nalogo prvega ali sploh edinega avtomobila v tričlanski družini. Vendar vse omenjeno tokrat ni v ospredju. Temeljito spremenjene dimenzije namreč poskrbijo predvsem za dinamično držo. Ki je še kako pisana na kožo različici GTI. Čeprav je zunanjost tudi tokrat ostala pregovorno zadržana, morda za moj okus celo preveč. Saj veste, da bi že tisti nepoznavalci brez težav na prvi pogled opazili, da sodi v neko drugo, višjo ligo.

Zunanjost je GTI-jevsko zadržana, kar je značilno, vendar bi si sam vseeno želel nekaj več prepoznavnosti.

Če ne bi v notranjosti v oči bodla velika v rdečo barvo odeta okrasna letev armaturne plošče, bi umirjeno, če ne že skoraj vsakdanje, delovala tudi notranjost. Pa vendar je temeljitost tista, ki je v ospredju. Še posebej, ko je govora o položaju za volanom. Sedež je odličen in s pravšnjo mero udobja ter obilo podpore stegnom in trupu. Volan je izdatno nastavljiv, digitalni merilniki pregledni, prilagodljivi, s tistim ščepcem digitalne sodobnosti, velik zaslon multimedije z odzivnostjo in ločljivostjo odličen … Občutek je torej takšen, kot se za različico s predznakom GTI spodobi. In nič več.

Notranjost prepriča s temeljito obdelavo, sedežem z dovolj opore telesu in stegnom ter za ta razred zagotovo najbolj prepričljivimi materiali.

Pa so pri Volkswagnu tokrat naredili še en korak v pravo smer, vsaj po mojem skromnem mnenju. Niso namreč sledili trendom zmanjševanja prostornine in pod motorni pokrov namestili hišni prisilno polnjeni dvolitrski stroj. To je osnova, ki na primer v Golfu R zmore 228 kW (310 KM). V tem primeru je številka skromnejša, saj se na prednji kolesi prenaša 147 kW (200 KM) in kar 320 Nm v izjemno širokem območju delovanja od 1.500 do 4.350 vrt./min. Ob zagonu se oglasi z globokim zvokom in je tudi med vožnjo nenehno prisoten. Turboluknja je skoraj nezaznavna in štirivaljnik brez obotavljanja vleče skozi celotno vrtljajsko območje. Torej do 6.500 vrt./min, ko je čas za naslednjo prestavo. Pravzaprav zmore ta motor pričarati vse – od lagodnega križarjenja pri dizelsko nizkih vrtljajih, do suverenega pospeševanja na izhodu iz ovinka do točke zaviranja naslednje ravnine.  

In prav slednje je na sporedu, ko se znajdem na skoraj desetkilometrskem odseku ceste v Kočevju. Različne kombinacije ovinkov, tudi z nekaterimi lasnicami, ponekod resno uničen asfalt in hitri pregledni zavoji so kot nalašč za odkrivanje slabosti in seveda svetlih točk vsakega avtomobila. Ročico dvosklopčnega menjalnika premaknem v levo za ročno prestavljanje, medtem ko izberem športni program vožnje. Hitro postane jasno, da je pogonski sklop predvsem učinkovit. Širok razpon navora in menjalnik z nezaznavnim prestavljanjem skrbita za enakomerno pospeševanje, elektronska zapora XDS pa za oprijem prednjih koles, ki se nikoli ne zdita resno preobremenjeni – na trenutke elektronika deluje preveč omejevalno, vendar so ti redki. Tudi zato se pospeševanja iz počasnih ovinkov odvijajo brez dramaturških vložkov in ne morem se znebiti občutka, da zmore ta Polo še veliko več. Pa čeprav ječanje prednjih pnevmatik pri vstopu in skozi v ovinek veleva drugače. Delno bi lahko krivdo pripisal že pregovorno preveč podprtemu volanskemu mehanizmu, ki sicer prepriča z natančnostjo, vendar istočasno nudi premalo informacij. Pravzaprav nekako ni uglašen s čvrstim podvozjem (o tem še nekoliko več kasneje) z običajnimi blažilniki, ki odlično nadzira gibanje karoserije tako vzdolžno kot prečno. Vsekakor si želim, da bi bil volan bolj obtežen in bi zahteval več sile pri zasuku. Zahtevam preveč? Ne bi rekel, saj s tem ne bi žrtvovali vsakodnevnega udobja – v udobnem programu delovanja bi lahko ostal lahkoten. Polo prepriča tudi z uravnoteženostjo, saj zadek zahteva resno provokacijo, da bi vsaj nakazal željo po prekrmarjenju, zaviranje v ovinek prednjo os dobesedno zlepi z asfaltno podlago, medtem ko zadnja pohlevno sledi. Niti hitre spremembe smeri mu ne morejo do živega. Pa vendar po nekaj kilometrih ugotovim, da v zadnjih minutah srce nikoli ni resno poskočilo, dlani niso bile potne … In v spomin se mi prikradejo spomini izza volana Golfa GTI. Hiter, učinkovit, vendar voznika nikoli ne prevzame. Za nekatere je to predvsem prednost, za druge pač … In ravno zato so vsi GTI-ji, od prvega do zadnjega, od nekdaj najbolje združevali svetova, ki sta si nasprotujoča – športnost in uporabnost.

“In v spomin se mi prikradejo spomini izza volana Golfa GTI. Hiter in učinkovit.”

A tokrat ne povsem, saj je čas za pomanjkljivost iz podnaslova. Običajno podvozje je za vsakdan nastavljeno preprosto prečvrsto. Pika! Še posebej kratke grbine in že manjše nepravilnosti v podlagi se prenesejo v kabino (kljub manjšemu tlaku v pnevmatikah od tistega, ki ga veleva proizvajalec). In tega zares nisem pričakoval. Tudi urednik Matjaž ne, ki mojim besedam ni verjel vse do trenutka, dokler ni tudi sam sedel za volan. Hja, na mednarodni predstavitvi je namreč spletel prijateljstvo z različico s prilagodljivimi blažilniki, ki menda tovrstnih težav nimajo, in še dodatno povečajo prilagodljivost celote glede na razpoloženje voznika. Zanje je treba odšteti skromnih 272 evrov, ki ne bodo odločilno vplivali na končno ceno avtomobila.

Zadek z dvojnim zaključkom izpušnega sistema bolj jasno naznanja, da skrbi za dihanje zmogljivejšega motorja, kot je v Polu običajno. Dvo-litrskega!

Za konec pa misli, ki me prevevajo že od trenutka, ko sem prvič odprl vrata testnega primerka. Polo GTI premore vse osnovne sestavine, da postane več kot le GTI. Podvozje in uravnoteženost kar prosita za več moči motorja. In delno zaporo diferenciala. Bolj prodoren zvok motorja. Zmogljivejše zavore. Izrazitejšo zunanjostjo. Nekako se mi dozdeva, da bodo pri Volkswagnu ta korak v bližnji prihodnosti storili. Zakaj tudi Polo ne bi šel po stopinjah večjega Golfa.

Peter Zorenč

Volkswagen Polo GTI DSG
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.984ccm, turbo CO2 134 g/km Moč 147 kW (200 KM) od 4.400 do 6.000 vrt./min Navor 320 Nm od 1500 do 4350 vrt./min Zmogljivosti 6,7 s (0–100 km/h), 237 km/h Teža 1.355 kg (108 kW/tono) Osnovna cena 22.552EUR
Motor
Notranjost
Uporabnost
Za vsak dan prečvrsto nastavljeno podvozje
4
EVO OCENA