Prostorski čudež

Volkswagen T-Cross 1,0 TSI Style

Volkswagen T-Cross

fotografije Sebastijan Zorenč, Klara Kulovec

Platformo si deli s Polom – od njega je seveda daljši, pa vendar za 12 centimetrov krajši od T-Roca. Pa je zato tudi opazno manj prostoren?

Ja, tudi sam se malo zmrdoval, ko mi je urednik zaupal najmanjšega Volkswagnovega križanca prav takrat, ko sem moral po družino na morje. Resda moja naslednika starosti štiri in devet let ne potrebujeta ne vem koliko prostora za noge in jima je vseeno, ali se vozita v petmetrski limuzini ali v mestnem malčku, pa glede na njuno starost odpeljemo na dopust precej več stvari, kot bi jih potrebovali za najstnika, ki se zadovoljita zgolj z obvezno opremo: kopalke in telefon, morda še gel za lase in sončna očala. 

Volkswagen T-Cross
Ne veste, kako ločiti T-Crossa, T-Rocka in Tiguana od zadaj? T-Cross ima na zadku po celotni širini plastičen vstavek v barvah zadnjih luči.
Pod prtljažnimi vrati pa se skriva prilagodljiv prtljažnik z nastavljivim dnom in vzdolžnim pomikom zadnje klopi.

Zato sem, ne glede na to, da bi me morale zanimati vozne lastnosti T-Crossa, ob prevzemu najprej odprl prtljažnik – zanimala me je namreč njegova oblika zaradi tistih večjih kovčkov, ki so me čakali na Krku. Ko je polica prtljažnika razkrila visoko prtljažno odprtino, je bilo zmrdovanja konec. Jasno mi je postalo, da bom velika kovčka postavil pokončno, pa še zmeraj bo ostalo prostora za večino stvari, ki so glede zlaganja po avtomobilu bolj prilagodljive narave. Priznam, da me je T-Cross tozadevno navdušil, saj je škatlasta zasnova zadka res dobro izkoriščena. Če bi rekel, da velja za prostorski čudež, ne bi preveč pretiraval. Ob tem premore še 14 centimetrov vzdolžnega pomika zadnje klopi in zato prilagodljivo velikost prtljažnika, ki je s 455 litri celo za 10 litrov večji od tistega v večjem T-Rocu. 

Volkswagen T-Cross

Tudi za volanom ni občutiti nobene utesnjenosti. Volanski obroč je kot v vseh VW-jih mogoče postaviti visoko in dovolj blizu telesa, sedeža spredaj nista razkošna, a dovolj udobna, da po treh urah in pol vožnje nisem izstopil iz avtomobila utrujen. Predvsem je zaradi bistveno višjega položaja za volanom preglednost boljša kot v sorodnem Polu, in občutek zračnosti, prostornosti je podoben kot v večjem T-Rocu. Seveda oprema Style skrbi, da se res ni mogoče pritoževati nad udobjem, opremo in sistemi, ki skrbijo za manj stresa voznika in potnikov. Style je namreč najvišja stopnja ponujene opreme in zraven spadajo tudi aktivni tempomat, pa LED žarometi …, nekaj tega, kar je bilo v testnem avtomobilu, pa je tudi na spisku dodatne opreme, saj je cena testnega vozila dobrih 27 tisočakov.

Tudi zato, ker ga žene močnejši litrski trivaljnik, ki razvija 85 kW (115 KM). S tem motorjem je namreč T-Cross za približno dobrih 200 evrov dražji od tistega s šibkejšo različico (70 kW/95 kW) tega motorja, ki je povezana le s petstopenjskim ročnim menjalnikom. Pri močnejši za prenos skrbi šeststopenjski ročni, za dodatna slaba dva tisočaka pa sedemstopenjski robotiziran menjalnik z dvojno sklopko, ki je bil nameščen tudi v našem testniku in res predstavlja dodano vrednost udobja. Morda bi kdo pomislil, da glede na prostornino in število valjev skromen motor morda ni najboljša odločitev v kombinaciji z DSG-menjalnikom, pa vendar pri vsakdanji, zmerni vožnji, še posebno na regionalki in avtocesti, ponuja res obilo udobja. Motilo pa me je delovanje menjalnika pri speljevanju – ob rahlem dodajanju plina se ne zgodi nič, nato pa prehitro, sunkovito in ne najbolj nadzorovano spelje, kar je verjetno posledica strmega prirastka navora. Tudi med dinamično vožnjo se zdi, da menjalnik predolgo vztraja v prestavi nižje, in motor se posledično previsoko vrti v območju, kjer navora ni več toliko kot v srednjem režimu, kjer je najbolj suveren. Vsekakor je s tem motorjem dovolj poskočen in prepričljiv za vsakodnevno uporabo tako v urbanem okolju kot zunaj mestnega vrveža. Poraba goriva je v povprečju okoli šest litrov in pol neosvinčenega bencina na sto prevoženih kilometrov. Značilen zvok trivaljnika je mogoče v kabini spoznati le pri višjih vrtljajih, sicer ga dobro skriva in ga bo avtomobilski laik težje prepoznal. 

Volkswagen T-Cross
Silhueta T-Crossa je celo nekoliko bliže dve številki večjemu Tiguanu kot številko večjemu T-Rocu. Treba je priznati, da je zunanjost oblikovno zadržana, vsaj za avtomobil tega velikostnega razreda.

Seveda T-Cross ne kaže nobenih športnih genov in temu primerna je nastavitev podvozja. Odmik od tal ne pomeni posebne terenske klenosti, pač pa lažji vstop in izstop iz vozila ter bolj brezskrbno vožnjo po makadamu, saj štirikolesnega pogona v tem avtomobilu ne boste našli. Podvozje sledi udobju tudi s hodom vzmeti in blažilcev, je pa res, da je zaradi nižjih in zato trših bokov pnevmatik nekaj manj udobja na izrazitejših napakah asfalta, kar nekaj potresavanja je čutiti predvsem nad zadnjo osjo. Sicer podvozje deluje usklajeno, morda je celo manj od pričakovanega tudi nagibanja karoserije v zavojih, predvsem pa je vodljivost natančna, četudi se nisem mogel povsem otresti občutka sintetičnosti, ki ga ponuja električno podprt volanski mehanizem. V isti sapi naj poudarim, da ga je manj kot v kakšnem avtomobilu razreda višje.

Če na koncu povzamem, T-Cross preseneča s prostornostjo in je primeren tako za starejše pare kot za mlade družine. Naj vas ne prestrašijo skromnejše zunanje mere, saj je prostora več, kot ga kaže na zunaj, predvsem pa v prilagodljivem prtljažniku. Prednost bi dal seveda zmogljivejšemu trivaljniku, ne pa nujno tudi samodejnemu menjalniku.

Sebastijan Zorenč

Volkswagen T-Cross 1,0 TSI Style
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni trivaljnik, 999 ccm, turbo CO2 123 g/km Moč 85 kW (115 KM) pri 5.000 vrt./min Navor 200 Nm pri 2.000 vrt./min Zmogljivosti 12,3 s (0-100 km/h), 193 km/h Cena 22.310 EUR
+
živahen motor
prostornost v kabini
-
cena
moteče delovanje DSG-ja pri speljevanju
4
EVO OCENA
Preberite tudi
Močnejša in bolj povezljiva