Najprestižnejši med ljudskimi

Novo v Sloveniji: Volkswagen Touareg 3,0 TDI 4motion

Največji športni terenec ljudske znamke je v zadnji izdaji naredil odločen korak proti premijcem, a v osnovi in z ‘eno nogo’ še zmeraj ostal na ljudski strani. Zakaj?

fotografije Volkswagen

Zato, ker je serijski Touareg opremljen s klasičnim podvozjem, torej plinskimi blažilniki, vijačnimi vzmetmi in stabilizatorjema; zato, ker je v notranjosti na vrh osrednje konzole postavljen 9,2-palčni zaslon na dotik (kot v Golfu), zmeraj pa se pod pokrovom motorja skriva vsaj trilitrski šestvaljnik.

In kje je tu dvojnost? Avtomobil, s katerim sem imel priložnost nabirati prve vtise na Tirolskem, je bil pač – premijski. Namesto klasičnega podvozja je za udobje skrbelo zračno vzmetenje z aktivnima stabilizatorjema, ki nenehno prilagajata trdoto glede na vožnjo ali pa izbran vozni program, kot to zmore Audi Q7. Ker me je med vožnjo razvajal sedež z izjemno masažno funkcijo – menda je enaka tistemu v Audiju A8. Ker se je na osrednji konzoli za štiri tisočake doplačila bohotil edinstven, kar 15 palcev velik osrednji zaslon, postavljen proti vozniku, seveda tudi z dodatnimi funkcijami in bolj kompleksno navigacijsko napravo. Pravzaprav – med novim Touaregom in koncernskim Q7 ni neke večje tehnične razlike. Navsezadnje si Touareg platformo ne deli le s Q7, ampak tudi z Lamborginijevim Urusom in Bentleyjem Bentaygo. Ugledna druščina, kajne?!

Največji in najbolj luksuzen Volkswagen je z enako opremo cenejši od Audijevega Q7, toda razlika je zdaj že precej manjša kot nekoč

Pri Volkswagnu so namreč s tretjo generacijo Touarega kupcem želeli ponuditi nekaj več, kot smo bili tega vajeni v prvih dveh generacijah. Kar je nekako logična poteza glede na širitev ponudbe športnih terencev znamke iz Wolfsburga. Med kompaktne SUV-je so v boj poslali T-Roca, Tiguan je precej zrasel in kot tak je zagotovo vsaj delno nadomestil prostor Touarega prejšnje generacije. Saj je tudi novinec postal večji in predvsem udobnejši. V dolžino je zrasel za skoraj osem centimetrov in sedaj meri 488 centimetrov ter je za sedem milimetrov nižji. Zato je več prostora v kabini, za 113 litrov je večji prtljažni prostor, ki sedaj pogoltne za 810 litrov prtljage.

Pri Volkswagnu pravijo, da je novi Touareg njihov najudobnejši model. In temu lahko le pritrdim. Naj zgolj dodam, da štirje dodatni centimetri v širino pomenijo širok naslon za roke med obema prednjima sedežema, široko osrednjo konzolo, na kateri je prej omenjen 15-palčni osrednji zaslon z upravljanjem na dotik, preko katerega je mogoče nastavljati različne funkcije in sisteme. Kljub temu pa dodaja krožno stikalo za izbiro delovanja podvozja – no, pri tem imam seveda v mislih zračno vzmetenje, ki v osnovni funkciji stane dodatnih 2.250 evrov, v kombinaciji s štirikolesnim krmiljenjem pa 3.289 evrov. V ta paket sta všteta še aktivna stabilizatorja, ki s pomočjo elektromotorjev prilagajata čvrstost glede na način vožnje ali izbrani vozni program.

Notranjost lahko tudi razvaja. To je odvisno od izbranega paketa opreme in doplačilnega seznama. Vsekakor izstopa 15 palcev velik osrednji visokoresolucijski osrednji zaslon, na katerem je mogoča delitev različnih prikazov

Štirikolesni pogon je serijski (torsen) in navor po potrebi razporeja med prednjo in zadnjo osjo; tako se je mogoče na zaviti cesti zelo hitro spoprijateljiti s tem velikim SUV-jem. Le vozni program Sport je treba izbrati in zračno vzmetenje avtomobil za 15 milimetrov približa tlom, volanski mehanizem postane še kanček bolj obtežen, osemstopenjski samodejni menjalnik Tiptronic prestavlja hitreje, pedal plina je nekaj odzivnejši.

Običajno je potrebno kar nekaj prevoženih kilometrov, da lahko natančno določim mejo oprijema. Pri Touaregu se je to zgodilo bistveno hitreje. Aktivna stabilizatorja namreč še dopuščata dovolj nagibanja karoserije, da se avtomobil v zavoju zmore nasloniti na zunanje robove zunanjih dveh pnevmatik, ravno dovolj torej, da je hitro mogoče spoznati mejo oprijema. Pri ostrem vstopu v zavoj za trenutek zdrsneta sprednji kolesi, a štirikolesni pogon poskrbi, da motor prenese dovolj navora na zadnji kolesni par. Štirikolesno vodenje pride do izraza le v dolgih zavojih, ko se zadnji kolesi obračata v isto smer kot prednji in tako navidezno podaljšata medosno razdaljo (in seveda obratno).

“Aktivna stabilizatorja dopuščata ravno dovolj nagibanja karoserije, da voznik oceni mejo zdrsa.”

In četudi Touareg kljub svoji velikosti in teži zmore ponuditi zavidljivo okretnost med zavoji, bi si v ostrih zavojih, lasnicah vendarle želel več neposrednosti. Kolesa se namreč obračajo v nasprotno smer od prednjih (in s tem navidez skrajšajo medosno razdaljo) le do hitrosti 37 kilometrov na uro, kar je nekoliko prenizka hitrost pri večini ostrih zavojev na gorski cesti. Zato ne zmore ponuditi tistega prijetnega občutka agilnosti kot na primer veliki Renaultov Talisman s štirikolesnim vodenjem. Je pa dobrodošlo pri parkiranjih, med vožnjo po mestnih ulicah in uličicah, ko je potrebnega več kolovratenja z volanom in je manjši obračalni krog zmeraj dobrodošel. Ta je pri Touaregu pri nizkih hitrostih podobno velik kot pri Golfu.

Med zavoji je za tako velikega terenca okreten, svojo težo dobro skriva. Pod pogojem, da izberete zračno vzmetenje in štirikolesno krmiljenje

Na koncu ostane še motor. Koncernski turbodizelski šestvaljnik prostornine treh litrov, ki zmore 210 kW (285 KM), velja za močnejšega izmed dveh ponujenih. Touareg z njim pod pokrovom motorja stane 63.265 evrov, a že v juliju je mogoče naročiti šibkejšo različico tega dizla (170 kW/231 KM) s ceno tik pod 60 tisočaki. Šele prihodnje leto bosta naprodaj oba bencinska agregata, trilitrski šestvaljnik z 250 kW (340 KM) in štirilitrski osemvaljnik s 310 kW (421 KM). Prodaja pri nas že poteka, do konca leta pa pri slovenskem uvozniku pri nas kanijo prodati 80 in v polnem letu prodaje 110 Touaregov.

Sebastijan Zorenč

Volkswagen Touareg 3,0 TDI 4motion
TEHNIČNI PODATKI
Motor V6, 2.967 ccm, turbodizel CO2 182 g/km Moč 210 kW (286 KM) Navor 600 Nm od 2.250 do 3.250 vrt./min Zmogljivosti 6,1 s (0–100 km/h), 235 km/h Teža 2.070 kg (101 kW/tono) Cena 63.265 EUR
Vozne zmogljivosti
Udobje
Prostornost
Za ljudski avto visoka cena
4.5
EVO OCENA