Arteon je samosvoj model – kot naslednika CC-ja ga je mogoče razumeti samo pogojno. Poleg tega suvereno predstavlja vrh ponudbe

Samo (dobri) dve leti so Volkswagnovi oblikovalci in inženirji potrebovali od koncepta, ki so ga pokazali z velikim pompom v Ženevi leta 2015, pa do danes, ko je Arteon zares zaživel. No, pri nas boste lahko ta veliki štirivratni kupe v salonih videli šele konec meseca, kar pa je tako ali tako dober dosežek. Zato smo uspeli izbrskati tudi cene, ki bodo za model, ki s 4,86 cm predstavlja največji osebni avtomobil te znamke, kar zanimive. Pri slabih 32 tisočakih se začne – ampak s precej opreme. In do 50 gre – ampak to pomeni tudi 280 konjev, štirikolesni pogon in samodejnost v menjalniku.

Arteon je torej umeščen nad Passata – tako in drugače, toda kljub svoji kupejevski podobi in vrati brez okvirjev je to povsem uporaben, predvsem pa zelo prostoren avtomobil, čeravno je nastal na MQB platformi, kot tudi Passat. Toda – ne le da je daljši, inženiriji so mu za kar pet centimetrov raztegnili tudi medosje, ki zdaj znaša skoraj 284 cm. To pomeni seveda več kot dovolj prostora za udobje in prostornost potnikov. Četudi bi glede na kupejevski izgled kdo pomislil drugače. Notranje mere so impresivne na papirju in tudi resnično ponuja neverjetno dosti prostora – tudi v višino, predvsem pa za kolena na zadnji klopi (več kot meter). Prtljažnik tega petvratnika  pa osupne, ne le zaradi številke (563 litrov meri), pač pa zato, ker elegantno padajoč zadek tega ne nakazuje.

Ampak ne glede na to, kako pri VW zatrjujejo, da Arteon spaja dva svetova, da je Granturismo s VW geni praktičnosti – vendarle je na vrhu piramide, zato mora ponuditi tudi nekaj voznega veselja. Predvsem pa več od ostalih … Vpetja koles so torej vedno posamična, progresivno ozobljenje volanske letve je serijsko, DCC pa tokrat povsem nov.  Ne le, da so ga, kot trdijo prilagodili (tako kot vzmetenje) za večja (in seveda težja) kolesa (do 21 palcev), pač pa je zdaj delovanje mogoče prilagajati povsem brezstopenjsko, z drsnikom. In to pod vrednosti, ki smo jih poznali pri nastavitvi Comfort, in nad tiste, ki smo jih poznali pod Sport. Pravijo, da je vse skupaj zelo blizu zračnemu vzmetenju… No, blizu je, povsem isto pa seveda ni, čeprav je udobje res pisano z veliko.

O dinamiki pa le toliko, kot to zmorejo motorji, saj je bila vožnja na severu Nemčije na predstavitvi bolj, hm, dolgočasna. Toda najmočnejši dvolitrski dizel (176 kW/240 KM) ponuja še vedno pravi in zapeljiv navorski udarec, več zabave in intenzivnejše podajanje moči pa dvolitrski TSI (206 kW/280 KM) – oba serijsko z 4Motion in DSG menjalnikom. V štartu bo na voljo samo še 2.0 TDI s 110 kW (150 KM) – in prednjim pogonom. Tud nekaj novih (no, boj prenovljenih) asistenčnih sistemov je na voljo, kjer je omembe vreden nadgrajeni radarski tempomat, ki zdaj deluje tudi glede na podatke z navigacije (upočasni avto tudi pred nevarnim zavojem, krožiščem,…)  in podatke sistema za prepoznavo znakov. In to sila učinkovito…