Kljub temu, da je T-Cross najmanjši križanec iz Wolfsburga, preseneča s prostorno notranjostjo glede na skromnejše zunanje mere

To, kar pomeni Captur za Renaulta, želi Volkswagen doseči s T-Crossom. Tudi pri nas, kjer je Captur v lanskem letu dosegel 20-odstotni vodilni tržni delež v tem podrazredu. To pomeni, da je našel približno 2.500 lastnikov, T-Cross pa želi do konca letošnjega leta prepričati 1.600 kupcev.

Oblikovno je nekoliko drugačen od večjega sorodnika T-Roc, za prepoznavnost zagotovo najbolj skrbi črna letev na zadku z integriranim odsevnikom. A s kakšno razburljivostjo ne preseneti, niti v notranjosti – kot bi sedel v Polu. Le preglednost zaradi višjega položaja je boljša in okrasna letev na armaturni plošči pred sovoznikom je drugačna. Če želi kupec vnesti več mladostne navihanosti, mora seči po oblikovnem paketu Energetic Orange ali pa vsaj Bambus Garden. Prvi premore obilo oranžne barve, drugi kombinacijo makensko turkizne in sive barve. Ko omenjam da ne preseneča, mislim tudi na udobna sedeža spredaj z daljšim sedalnim delom kot ga premore večina konkurentov v tem razredu.

Za tega 411 centimetrov velikega križanca trenutno na ceniku še ni cene za dizelski motor, kar večine ne bo motilo, saj se v tem razredu za dizelski agregat odloči vsak deseti kupec. Na novinarski predstavitvi sem se odločal med dvema različicama prisilno polnjenega trivaljnika. Dvakrat lahko ugibate za katerega sem se odločil. Močnejši razvija 85 kilovatov (115 KM) in je na voljo s šeststopenjskim ročnim menjalnikom ali sedemstopenjskim robotiziranim menjalnikom DSG. Tudi v sto kilogramov (1.250 kg) težjem T-Crossu v primerjavi s Polom zelo zgledno opravlja svoje delo. Kaže veliko volje do vrtenja in ga je potrebno kar pošteno zvrteti, da z zvokom razkrije trivaljno zasnovo. Za kombinacijo zmogljivejšega trivaljnika in ročnega menjalnika je potrebno odšteti 16.759 evrov, za dodatnih 1.850 evrov je naprodaj z DSG-jem. Najcenejša je seveda šibkejša različica tega motorja (70 kW/95 KM), ki moč prenaša preko petstopenjskega ročnega menjalnika na prednja kolesa – tako motoriziran T-Cross stane 15.990 evrov. Sicer lahko kupci izbirajo med tremi paketi, serijsko pa je ta križanec opremljen z asistenčnimi sistemi za ohranjanje voznega pasu, za speljevanje v klanec, za pomoč pri parkiranju in za nadzor prometa v mestih ter zaviranja v sili.

Motor in oprema nista edina argumenta za nakup T-Crossa. Pri tej dolžini šteje tudi uporabnost; zadnja klop je namreč vzdolžno pomična za 14 centimetrov, prtljažni prostor pa tako ponuja variabilno velikost od 385 do 455 litrov, kar je za 411 centimetrov dolžine res dober rezultat. Podvozje je prej mehko nastavljeno in po prvih vtisih lahko potrdim, da udobno premaguje manjše grbine. Tudi na ceniku dodatne opreme pa ne boste našli štirikolesnega pogona, saj T-Cross ne želi biti terenec, pač pa urbani križanec.