Več prostora, manj dinamike

Volvo V60 D4 A Inscription

fotografije Jure Kralj

Z drugo generacijo in svežimi oblikovalskimi potezami tega kombija srednjega razreda ciljajo visoko, neposredno na germansko premijsko konkurenco

Prečiščene, skoraj hladne oblikovalske poteze Volvovega oblikovalskega jezika so izražene tudi pri 60-tici s kombijevskim zadkom. Model V60 je še en dokaz, da Švedi še zmeraj znajo delati avtomobile, le pravega lastnika potrebujejo, ki jim na eni strani omogoča dovolj avtonomije, na drugi pa dovolj veliko vrečo denarja za uresničitev znanja in idej.

Da V60 sodi v velikostni razred srednje velikih premijcev, potrjujejo njegove zunanje mere: je namreč za štiri centimetre daljši kot Audijev A4 Avant in še za dodatna dva v primerjavi z Mercedesom razreda C T. In potem je lahko jasno, da tudi zato prepriča s prostorno notranjostjo. Zato imam občasno občutek, da sedim v avtomobilu višjega srednjega razreda. In ob tem preseneča tudi s širino, saj se navkljub izdatni širini osrednjega grebena med obema prednjima sedežema ne počutim utesnjeno, kot sem to na primer skusil pri novem Peugeotu 508. Manj od pričakovanega pa je opore v ledvenem delu, zlasti zato, ker je ta tudi električno nastavljiva, a v najbolj izraziti točki še zmeraj premalo poudarjena. Zato pa sedeža spredaj z izvlečnim delom sedalnega dela omogočata obilo podpore stegnom. Sicer pa je delovni prostor urejen, kakovostno izdelan, z izbranimi materiali in prijeten. Po vzoru ostalih hišnih modelov nove generacije je tudi v V60 na osrednji konzoli pokončno postavljen zaslon v obliki tabličnega računalnika z velikimi ikonami, le brskanje v podmenijih je nekoliko manj intuitivno.

Notranjost je minimalistična, udobna in resnično prijetna, v svetlih barvnih odtenkih celo pomirjujoča.

Če se vrnem nazaj na prostornost, te ne manjka niti na zadnji klopi. Predvsem je poskrbljeno za udobje dveh potnikov, vzorno pa je obdelan tudi prtljažni prostor, ki s 529 litri prostornine ni prav majhen, a tudi nekateri razred manjši kombiji se bahajo z večjimi prtljažniki. Dober kompromis pač med prostornostjo zadaj in prtljažnikom. 

Dvolitrski turbodizelski agregat se zdi prava motorizacija, saj zmore dovolj moči in navora tako za udobno avtocestno vožnjo kot tudi za hitreje odpeljano kombinacijo zavojev. Moč prenaša na prednji kolesni par preko osemstopenjskega samodejnega menjalnika s pretvornikom navora, ki deluje precej uglajeno (morda celo preveč) tudi v športnem voznem programu. Sicer so razlike med omenjenimi voznimi programi res skromne, pa tudi sicer to ni avtomobil, pri katerem bi iskal več športnosti. Kljub temu pa prepriča z natančnim vodenjem in učinkovitim, celo udobnim delovanjem podvozja. Slednje namreč pri višjih hitrostih deluje usklajeno in izjemno dobro blaži neravnine ter kljub temu ne povzroča plavajočega občutka na daljših neravninah. Nekaj manj prizanesljivo je na slabem, razbitem asfaltu med vožnjo po mestnih ulicah; delovanje vzmetenja na zadnji premi je namreč nekoliko premalo popustljivo za tovrstne kratke neravnine. 

Volvo V60 tako potrjuje, da sodi med premijsko konkurenco. Po vozni dinamiki še zmeraj nekoliko zaostaja za nemško konkurenco, je pa vsekakor bolj radodaren s prostornostjo v kabini. Zato je zagotovo dober kompromis za tiste, ki več stavijo na prostornost in udobje, pa tudi kakovostno izdelavo ter v ospredje ne postavljajo izrazite vozne dinamike. 

Sebastijan Zorenč

Volvo V60 D4 A Inscription
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1969 ccm, turbodizel CO2 141 g/km Moč 140 kW (190 KM) pri 4.250 vrt./min Navor 400 Nm pri 1.750 vrt./min Zmogljivosti 7,9 s (0–100 km/h), 220 km/h Teža 1.739 kg (80 kW/tono) Cena 51.932 EUR
+
manjka nekaj ostrine v zavojih, a podvozje pri višji hitrosti suvereno blaži neravnine
-
nekateri dodatki, predvsem varnostni, bi lahko bili že del opreme Inscription
4
EVO OCENA
Preberite tudi
Končno spet zanimiva Toyota