Pri generaciji 991 modela 911 je Porsche preskočil model GT2 in napravil kar GT2 RS. Za kratek čas sem se kot sovoznik pridružil Andreasu Preuningerju, vodji Porschejevega oddelka GT

Ja, zgodilo se bo. Novi GT2 RS ali druga najslabše varovana Porschejeva skrivnost postaja resničnost. Porschejeva skrivnost, ki pa to ni več, je torej obelodanjena. In EVO magazin je doletela čast za prvo vozno izkušnjo – sicer le na sovozniškemu sedežu, pa vendarle. To bi lahko najbolje opisal kot neke vrste razvojno-preizkusno vožnjo z gurujem Porschejevega GT-programa, Andreasom Preuningerjem. Strogo gledano je v tem trenutku ta prototip v osnovi GT3 RS v črni preobleki in z nekaj predelavami Preuningerjevega moštva za tehnične specifikacije bodočega GT2 RS. Jasno, da nočejo do homologacije prvega predserijskega modela povedati ničesar, kar pa se bo menda zgodilo enkrat to poletje. No, nekaj informacij pa so pri Porscheju (sicer stežka) vendarle razkrili. Očitno ga bo poganjal 3,8-litrski agregat iz Turba S, z razpršilnim vodnim hlajenjem (posoda s prostornino 5 litrov) hladilnikov polnilnega zraka, zraven bo tudi poseben izpušni sistem (morda Akrapovič) in precej spremenjeno mehansko ‘drobovje’.

Motor naj bi zmogel več kot 650 konjev (478 kW) in 750 Nm navora. Glede na to, da je govora o novem GT2 RS, je povsem upravičeno pričakovati celo večje številke od prej navedenih. Zagotovo bo šlo za resno ‘zverino’, a bodoči kupci to seveda tudi pričakujejo. Gre tudi zato, pravi Preuninger, da utišajo tiste nergače, ki trdijo, da Porschejev oddelek GT zadnje čase povsem zanemarja dejstvo končne hitrosti. Po vsej verjetnosti bo nekdanji svetovni prvak v reliju, Nemec Walter Röhrl, na znamenitem dirkališču Nürburgring tudi v praksi pokazal, da se nergači motijo. Podvozje bo najbrž prevzelo nastavitve dirkalnika Porsche 911 Cup.

Preuninger zagotavlja, da bo z lahkoto pometel z vso notranjo konkurenco. To pomeni, da bo zmogel stotico v približno 2,9 sekunde, verjetno pa že nekoliko prej. Z zadnjim pogonom (in tudi krmiljenjem zadnje osi) bo bržkone največji izziv spraviti vso to silno moč na asfalt, brez večje izgube oprijema, kljub temu, da so pri Michelinu posebej zanj izdelali pnevmatike Michelin Cup 2, katerih dimenzije zadnjih pnevmatik so 325/30 ZR21. Hitrost 200 km/h naj bi dosegel v dobrih devetih sekundah, končna hitrost pa naj bi znašala 340 km/h. Serijsko bodo vanj vgrajevali le samodejni dvosklopčni PDK, ki je tudi edina možnost, saj kot pravi Preuninger – je hitrejši, predvsem pa bolje prenaša izjemne obremenitve silnega navora. Prav tako omogoča boljšo uporabo elektronske nadzorovane zapore diferenciala, ki jo bo moč nastavljati od 0 pa vse do 100 odstotkov.

“V kabini je prevladovala zvočna kulisa, na las podobni tisti iz modela 930 Turbo.”

Zajetna ‘shujševalna kura’ pa naj bi pomenila tudi, da bo teža avtomobila okoli 1.500 kilogramov. Tukaj bodo lahko nekaj dodali tudi bodoči kupci, saj se bo moč odpovedati infotainmentu in klimatski napravi (čeprav se to najbrž ne bo dogajalo pogosto). Za doplačilo paketa opreme ‘Weissach’ pa bodo pri Porscheju standardno streho iz magnezija zamenjali s karbonsko (30 kg manj), dodali elemente vzmetenja iz karbona, varnostno kletko iz titana ter magnezijeva kolesa s karbonskimi zavorami.

Tudi vizualno bo novi model prava pošast, s posebnimi zračniki na vrhu blatnikov, na novo zasnovanimi dovodi zraka, ogromnim difuzorjem in še večjim zadnjim spojlerjem. In navkljub brutalni zunanjosti ne bo ustvarjal več potisne sile kot GT3 RS. Ko se z Andreasom voziva po cestah v okolici Weissacha, ki jih zelo dobro pozna, zbiram vtise. Da je avto hiter, seveda ni nobeno presenečenje, a pospeševanje je povsem druga zgodba. Tako po občutku se lahko primerja s tistim iz 918 Spyderja. Vožnja pa je presenetljivo uglajena, čeprav gre to tudi na račun tamkajšnjih odličnih asfaltnih podlag. Avtocesta pa je razkrila izjemno brutalno hitrost in zvočno noto, podobno tisti iz legendarnega 930 Turbo.

Preuninger je precej časa govoril o izjemni okretnosti avta in kako lahkotno podaja svojo moč. Mimogrede je še navrgel, da trenutno sediva v prototipu, ki je nekje pri 80–90 odstotkih končnega izdelka. Popolnoma končan GT2 RS bo imel še več in bolj zmogljivo tehniko. Iz moje (sovoznikove) perspektive je to skorajda nerazumljivo, a po drugi strani je vse skupaj natanko tako, kot pri kalibru tipa GT2 RS mora biti.