Vrnitev legendarne oznake

Alfa Romeo oborožuje svojo Giulio. GTA je lažja in močnejša različica že tako nabrite Quadrifoglio, GTAm pa tudi povsem pripravljena na dirkališče. Skupaj jih bodo izdelali le 500

Ženevski salon je sicer odpovedan, a na predstavitev še vedno čaka kup vznemirljivih novosti, ki bodo luč sveta sedaj večinoma ugledale preko spleta. Tok novic, ki nas čaka v prihodnjih dneh, so otvorili pri Alfi. Nova Giulia GTA je lažja, hitrejša in bolj športno osredotočena različica že tako nabrite Giulie Quadrifoglio. Pripravili so jo v sklopu priprav na 110. obletnico znamke in tako obudili še eno legendarno oznako iz bogate zgodovine Alfa Romea. Tudi legendarna Giulia GTA iz leta 1965 je bila lažja, hitrejša in bolje vodljiva različica osnovnega modela. GTA je sicer krajše za “Gran Turismo Alleggerita”, alleggerita pa v jeziku naših zahodnih sosedov pomeni olajšati, kar v tem primeru seveda napeljuje na manjšo težo avtomobila. Iz naftalina so pravzaprav potegnili še eno oznako, ki je bila še bolj zaprašena – Giulia GTAm je nadalje še lažja in povsem dirkaško naravnana nova različica. Skupaj bodo torej izdelali le 500 primerkov.

Pogon je v osnovi sicer enak različici Quadrifoglio. Tu je še vedno 2,9-litrski dvojno prisilnopolnjeni V6, ki preko osemstopenjskega samodejnega menjalnika moč prenaša na zadnji par koles. Prirast moči sicer ni tako dramatičen, kot so sprva namigovale govorice – 379 kW / 540 KM namreč zmore GTA (v primerjavi s 375 kW pri Quadrifoglio). Nekaj od tega prispeva serijski Akrapovičev izpušni sistem iz titana, ki ima sedaj dva velika zaključka na sredini zadka. Večji poudarek je bil torej na zmanjšanju teže – znebili so se je za 100 kg, GTA torej tehta okoli 1520 kilogramov. Uporabo ogljikovih vlaken so razširili na pokrova motorja in prtljažnika, krila, sprednji odbijač, pa potem so karbonski tudi podaljški odprtin za kolesa, difuzor zadaj, v notranjosto pa školjkasta sedeža. Giulia GTA tako sedaj do 100 km/h potrebuje 3,6 sekunde. Lahke materiale so uporabili tudi drugod – v vratih, motorju in na vzmetenju. Lexan na primer – polikarbonat, ki se prav tako uporablja v dirkanju. V različici GTAm so se nadalje znebili zadnje klopi in jo nadomestili s polovično varnostno kletko ter naredili prostor za čelado in gasilni aparat, sprednja sedeža pa sta dirkaška, s šesttočkovnimi varnostnimi pasovi.

Omenjajo izboljšanje vodljivosti pri višjih hitrostih, kar so dosegli s 50 mm širšim kolotekom spredaj in zadaj ter novimi vzmetmi, blažilniki in pušami. Oba avtomobila boste sicer prepoznali po radikalnejših odbijačih, sredinskem izpuhu in omenjenem širšem koloteku. Različico GTAm pa nadalje po še izrazitejših aerodinamičnih dodatkih – zadaj ima visoko krilo, podaljšan pa je tudi razdelilnik zraka spredaj. Pri aerodinamiki so se sicer povezali z ekipo formule 1 in Sauber Engineeringom, ki poseduje inženirsko znanje, ki stoji za ekipo. Platišča? Ta so 20-palčna, s sredinskim vijakom.

Preberite tudi
Tudi Mini Cooper SE ima korono