Novi SUV-jevski par iz divizije M

BMW je predstavil X5 in X6 M, ki sta z znanim motorjem in tretmajem divizije M po njihovih besedah pripravljena tudi na dirkališče

Motor je enak kot v M5. 4,4-litrski dvojno prisilno polnjeni V8, ki v X5/X6 M zmore 441 kW (600 KM) moči in 750 NM največjega navora, v X5/X6 M Competition pa še 25 konjev več – 460 kW (625 KM), navor pa je enak. Pri tem je podana poraba goriva pri X6 modelih malenkost nižja. Dvojec do 100 km/h pospeši skoraj pol sekunde hitreje od predhodnikov – X5 M Competition v 3,9 sekundah, X6 pa še desetinko hitreje. Z M5 si delita tudi ZF-ov osemstopenjski samodejni menjalnik in konfiguracijo štirikolesnega pogona, čeprav v tem primeru v nasprotju z M5 ni mogoče odklopiti pogona sprednje osi. Je pa v sklopu nastavitev voznih načinov na voljo razmerje s poudarkom na zadnji kolesni par, kjer domuje tudi aktivni M diferencial. Slednji lahko moč med kolesoma porazdeljuje po potrebi.

Pri BMW-ju računajo, da bodo lastniki svoje avtomobile peljali tudi na dirkališče. Posebej za X5 in X6 M so pripravili hladilni sistem, ki pogonski sklop ohranja znotraj sprejemljivih delovnih temperatur tudi pri takšni, zahtevnejši uporabi. Niso pozabili omeniti, da so zmogljivi par testirali na Nürburgringu in drugih dirkališčih. Dodatno so učvrstili karoserijo in točke vpetja podvozja, na fotografijah pa je pod motornim pokrovom mogoče videti velik dodatni opornik. Tudi prilagodljivo blaženje z aktivnim preprečevanjem nagibanja ima oznako M. Z njim so poskušali zajeti kar najširše območje uporabnosti.

M zavore imajo jeklene diske (spredaj premera 395), keramične ali karbonske opcije vsaj zaenkrat ni na voljo. Podobno kot serija 8 pa imata X5 in X6 M novi sistem, ki deluje tudi kot ojačevalnik zavorne sile, omogoča pa nastavitev odzivnosti zavorne stopalke za neposreden in takojšen odziv na eni ter udobnejše delovanje na drugi strani. Serijska platišča so 21-palčna, opcijska pa tudi 22-palčna.

Z oblikovnimi spremembami in dodatki sledita trenutnim trendom divizije M z odprtim sprednjim odbijačem in prepoznavnimi štirimi izpušnimi zaključki, a dodatki niso pretirano agresivni. Podobno je v notranjosti. Da gre za polnopravna člana družine M, izdata že rdeča gumba na volanu. Specifični pa so tudi sedeži in prestavna ročica. Javno premiero bosta doživela na salonu v Los Angelesu, prodaja pa se prične aprila prihodnje leto.

More Stories
NSX-taza