Novi časi – novo ime. Nekako tako želijo, da bi jih pri Škodi razumeli njihovi (bodoči) kupci

Kar osem let je moral zdržati na trgu Škodin prvenec med športnimi terenci, model Yeti. Ampak zgodba se je začela odvijati še nekaj let prej, saj so prvi koncept predstavili že davnega leta 2005. No, v vsakem primeru je bil Yeti zgodba o uspehi. V pretekliku zato, ker je Yeti zares preteklost – pri Škodi zdaj stavijo na naslednika, ki so ga ravnokar predstavili. Vključno z novim imenom. Ki zveni malce okorno in tuje. No,  glede na dejstvo, da so si ga sposodili pri avtohtonih ljudeh otoka Kodiaq (zdaj tudi veste zakaj), je že bolj jasno. Gre pa za fonetičen zapis njihovega poimenovanja avtomobila. Ko torej tam daleč na Aljaski rečejo Karoq, mislijo na avto…

Na novi platformi je nastajal, na tej isti je nastala tudi Seatova Ateca. Ki je sicer ravno tako delo Škodinih strokovnjakov, sicer pa jo tam tudi izdelujejo. No, če prednji in zadnji pogled na novinca  razkrijeta podobnosti s Kodiakom, potem pogled na profil jasno razkrije sorodnost z Ateco. Sicer pa je v pripravi še tretji član te družine, ki bo nosil Volkswagnov znak in se imenoval T-Roc.

Kljub temu, da je kar 16 cm daljši, meri Karoq v dolžino še vedno 4,38 metra in torej spada med kompaktnejše primerke. Več skupnih centimetrov in daljše medosje, pa poskrbijo tudi za več prostora v notranjosti, kar je sicer ena od prednosti Škodinih modelov. Za tiste, ki vedno iščejo kompromis med prostorom v prtljažniku in na zadnjih sedežih je na voljo VarioFlex zadnja klop, ki jo sestavljajo trije posamični sedeži. In te je moč tudi povsem odstraniti iz avtomobila. Tako je lahko  je prostora v prtljažniku od 479 do kombijevskih 1810 litrov.

Karoq bo tudi prvi model Škode, ki bo na voljo s povsem digitalizirano instrumentno ploščo

Pet motorjev je trenutno predvidenih, vsekakor pa je dovolj pozitivno, da je le vstopni litrski 1,0 TSI s 85 kW (115 KM) trivaljnik, ostali so štirivaljniki z močjo od 85 do 140 kW (115 do 190 KM), vsi znani iz različnih modelov v koncernu. Tudi štirikolesni pogon je lahko zraven (serijski le v najmočnejši verziji), z računalniško krmiljeno sklopko pred zadnjim diferencialom.

Karoq bo tudi prvi model Škode, ki bo na voljo s povsem digitalizirano instrumentno ploščo, po vzoru Audija in Volkswagna. Štiri osnovne izglede ponuja, ob tem pa je mogoče prilagoditi tudi postavitev in velikost številnih drugi informacij, na primer delovanje asistenčnih sistemov,  zabavnih vsebin, … Novost je tudi krmiljenje (določenih funkcij) infotainment sistema s pomočjo gestikulacije, kar je v koncernu prvi uvedel prenovljen golf. Sicer pa se lahko nov model pohvali tudi z osrednjim zaslonom sistema velikosti do 9,2 palca, z na dotik občutljivim zaslonom. Jasno pa je tudi, da bo na voljo paleta povezljivostnih storitev pod imenom Škoda Connect, ki lahko vozniku olajšajo pot in olajšajo življenje z avtomobilom, hkrati pa ponudi tudi klic v sili, k skrajša odzivnost reševalcev. Kdaj bo natančno na voljo pri nas še ni znano, seveda zato so zato tudi ugibanja o ceni zavita v meglo. Upoštevajo cenovno politiko in nemške cene, ki se začno pri 21 tisočakih, bi lahko bil Karoq pri nas na voljo od kakšnih 17 ali 18 tisočakov naprej.