Bo nov model boljši od svojega duhovnega prednika Rapida SB? Brez dvoma – in to v vseh pogledih

Ko je Škoda z Rapidom začela razred nižje od Octavie, je bil cilj še vedno narediti predvsem cenovno dosegljivo limuzino. S Spacebackom so to že popravljali, toda nikoli povsem dosegli tistega, kar so si želeli. Zdaj je čas za ‘popravni izpit’, na vrsti je torej nov model, ki noče imeti nič skupnega z nizkocenovnim Rapidom. Iz tega stališča je zato logično, da so zamenjali tudi ime.

Scala prihaja kot prva limuzinska verzija po seriji treh SUV modelov (no, Kamiq bo na našem trgu šele proti koncu leta), ki so vsi prodajno uspešni. Toda spodnji srednji razred je vendarle tak prodajni potencial, da se ga niso mogli, niti želeli ogniti. Z Octavio je Škoda sicer na nek način obvladovala tudi ta razred, toda Octavia nikoli ni bila tipični primerek, saj je dimenzijsko nekoliko štrlela ven – seveda tudi cenovno. Scala je tako povsem druga zgodba.

Na najsodobnejši arhitekturi MQB A0 postavljen model je namensko umeščen v sredo najbolj konkurenčnega razreda, ki ga – kako zanimivo – obvladuje nejgov bratranec Golf. S 4,36 metra je nova Škoda precej večja kot Golf, pa manjša od nekaterih novejših konkurentov. Kljub temu pa je notranja prostornost v vrhu razreda, kar je bilo mogoče tudi pričakovati. Tako je tu na primer 467 litrov prtljažnega prostora, pa skoraj meter višine za glave in 73 mm za kolena zadaj, … Tudi sicer je prostronost spredaj tisto, kar voznik, ko sede za volan takoj začuti. Druga stvar, ki preseneti, je zanimiv koncept urejene notranjosti. Nič dramtičnega sicer, toda prvič je uporabljenih kup kvalitetnih plastičnih materialov, nekaj kromiranih vstavkov, usnje, pa različne tople barve, in ornamentalni vzorci, kar vse skupaj izrazito popestri vzdušje v notranjosti kabine. In seveda pomeni tudi, da je želja Škodinih oblikovalcev približati se premijski ponudbi, še kako resna.

Svoje doda še velik prostostoječ zaslon multimedijskega sistema zadnje generacije (do 9,2 palca), ki ponuja tudi stalno povezljivost (eSIM), preko tega online informacije za navigacijo, pa ŠKODA Connect sistem, vzpostavitev WiFi dostopne točke, serijski je Smart Link+ z zdaj brezžičnim zrcaljenjem pametnega telefona na zaslon in še in še. Digitalizacija je segla tudi do instrumentne plošče, ki je lahko sedaj povsem digitalizirana (na 10,25 palčnem zaslonu), s čimer ponuja vozniku kup prilagoditev. Za kar si je potrebno vzeti kar malce časa, nedvomno pa uporabnost bistveno dvigne.

Pet motorjev je sicer na voljo, tri- in štirivaljniki, vsi prisilno polnjeni in s prostornino 1,0, 1,5 in 1,6 litra. Slednji je tudi edini dizel v ponudbi, tokrat posebno čist, saj je opremljen tudi s SCR sistemom. Razpon moč je od od 66 do 110 kilovatov (90 do 150 KM), pri čemer je najšibkejši litrski trivaljnik, ki ga žene stisnjen zemeljski plin, s čimer je še posebaj varčen in ekološko prijazen. Trije menajlniki so na voljo – dva ročna (5 in 6 stopenj) ter DSG (7 stopenj), ob tem pa še, kar je posebaj zanimivo, trije tipi podvozja (vpetje je sicer venomer posamično McPherson spredaj in poltogo z torzijskim vzvodom zadaj). Serijsko, športno s 15 mm nižje postavljeno karoserijo in DCC sistemom prilagoldjivih blažilcev in podvozje za grobo podlago z 12 mm višjim podvozje in dodatno zaščito.

Da nova platforma omogoča tudi vgradnjo številnih asistenčnih sistemov je jasno, zato je mogoče v Scali dobiti večino vsega, kar je na trgu sploh na voljo, vključno z radarskim tempomatom (do 210 km/h) in možnsotjo popolne zaustavitve in speljevanja, opozarjanje na prečni nalet zadaj, parkirno asistenco, …

Med prvimi kilometri po okolici Splita se je nov model izkazal kot zelo homogeno vzmeten in blažen, z prijetno obvladljivo (in ubogljivo) prednjo osjo. DCC sistem opazno dvigne vozno dinamiko, deluje pa v povezavi z voznimi programi. Verjemem, da bo 1,6 litrski dizel pri nas še vedno precej popularen, predvsem zaradi dobrega razmerja med navorom, spodobno vozno dinamiko in nizko porabo. Litrski trivaljnik s enako nazivno mčjo (85 kW/115 KM) je presenečenje, saj motorček ponuja nepričakovano živahnost, če to voznik želi, še bolj pa navdušuje z neizmerno prožnostjo. No, ja sicer pa je z ročnim menajlnikom skoraj 100 kg lažji od dizla … (1.165 kg brez voznika). Prav mogoče pa je, da bomo dočakali tudi RS verzijo, saj je na primer na enaki paltformi narejen tudi VW Polo GTI z dvolitrskim TSi motorjem in 147 kW (200 KM).

Svoje bo pri odločitvi gotovo dodala tudi cena, ki je več kot korektna – sploh glede na zelo dobro raven opreme. Pri dobrih 15 tisočakih se začenja, za popolno opremeljen model Scala z 1,5 litrskim TSI motorjem in samodejnim menjalnikom pa zahtevajo 22.700 evrov. To so cene, ki jih pri konkurenci za takšn raven opremljensoti težko dosegajo.