Zadnji

Lamborghini Jarama

Feruccio je znal delati resne športne avtomobile, toda sam je za vsakdanjo vožnjo prisegal na udobje modelov Grand Touring. Jarama je bila zadnji Lamborghinijev model s konceptom motorja spredaj in pogona zadaj

besede Matjaž Korošak
fotografije Uroš Modlic

Danes je tale Jarama, eden bolj redkih Lamborghinijev že v svojem času, spet v svoji polni formi, saj je pravkar končala popolno in zelo natančno lepotno preobrazbo, s katero je pravzaprav taka, kot je bila leta 1972, ko je morala februarja iz Sant’Agate Bolognese na dolgo pot preko Atlantika do svojega novega lastnika. In originalnost obnove jamči tudi zahteven pregled Lamborghinijevega oddelka Polo Storico, za katerega je delavnica Ekoen v Trbovljah, ki jo vodi Metod Kurent, dobila tudi dragocen certifikat. Ta tudi najbolj natančno obnovljenemu Lamborghiniju dvigne vrednost za kakšnih 25 do 30 odstotkov (je pa res, da ga vsakdo niti ne dobi, poleg tega pa Italijani za tak pregled zaračunajo mastnih 12 tisočakov). Jarama, ki je zdaj že v dragoceni zasebni zbirki švicarskega poslovneža in poznavalca, je tako končala svoje prvo 46-letno obdobje, v katerem je avtomobil večino časa preživel v lasti le dveh lastnikov na Floridi v ZDA.

Jarama je zagotovo eden najbolj samosvojih in netipičnih Lamborghinijev.

Jarama prav gotovo ni model, ki bi se povprečnemu poznavalcu Lamborghinijeve zgodovine posebno vtisnil v spomin, saj so večino slave poželi izjemni Miura, pa tudi Espada in Urraco, ki so bili vsaj delno njegovi sodobniki. Tudi ko sem stal pred izjemno nizko in čokato široko silhueto, ne bi znal na pamet izstreliti, da je to res Lamborghini iz zlate dobe te znamke. Nenavadno kratek se zdi za primerek čistokrvnega GT-avtomobila, prav tako kot je zanimiv klasičen hatchbackovski zadek, pa tudi zašiljenost prednjega konca mu je Marcello Gandini (studio Bertone), ki je prav v tistem času prevzel oblikovanje, precej prisekal in dodal »skrite« žaromete, ki jih povsem razkrijejo šele lopute elektromehanizma. Nepotrebna zapletenost ali posebnost znamke. Verjetno kar oboje. 

Zamenjava za ostarelega Islera naj bi bila prav Jarama, povsem nov model torej, ki je dobil skrajšano osnovo Espade, z jekleno konstrukcijo in močnim štirilitrskim 12-valjnikom, ki je poleg ročnega menjalnika ponujal tudi (Chryslerjevo) samodejnost. In vse udobje, ki si ga je bilo mogoče v hitrem potovalniku tistega časa privoščiti, vključno s servovolanom (ki ga zgodnji modeli še niso premogli – tako niti tale primerek) in klimatsko napravo. Jarama, ime je dobila po španski pokrajini, znani po vzgoji borilnih bikov, je bila predstavljena leta 1970 in ostala v proizvodnji do 1976. Proizvodne številke so bile dokaj nizke, za današnji čas pa prav lekarniške – le 176 avtomobilov je zapustilo tovarno, ob tem pa še 152 verzij močnejšega modela 400 S (oziroma GTS). In posebnosti v zvezi s številkami in verzijami gredo še naprej – da bi Jarama še bolj ugajala kupcem na ameriški zahodni obali, so pripravili tudi izvedbo Twin Roof (nekakšen hard top) z dvema odstranljivima strešnima paneloma. No, teh je bilo narejenih zgolj 22. In le štirje so prišli med kupce v takšni barvi … Zanimivo, a ne? Verjetno ni treba poudarjati, da so to številke, ki jih zbiratelji še kako cenijo (kupci iz nasprotnih razlogov malce manj). Pa če sem že pri tem – tako pikolovsko obnovljena Jarama, z ustreznim Lamborghinijevim certifikatom, bi lahko, tako vsaj trdi Metod Kurent, našla kupca za okoli pol milijona evrov, še raje kakšnega več (če bi ga iskali). Izjemna naložba glede na dejstvo, da je v ZDA tak avto veljal davnega leta 1970 le 22.500 dolarjev (v današnjem denarju seveda približno 150.000 dolarjev). 

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 84)

Lamborghini Jarama

Motor 12-valjnik, prostornina 3929 ccm
Moč 257 kW (350 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor 394 Nm pri 5.500 vrt./min
Menjalnik ročni, petstopenjski
Vzmetenje dvojna prečna trikotna vodila (spredaj in zadaj), vijačne vzmeti, blažilci Koni, stabilizator  
Krmiljenje gonilo ZM s polžem in valjčkom
Teža 1.670 kg
Pospešek 7 s do 100 km/h
Končna hitrost  250 km/h