Zadržani superšportnik za vsakodnevne opravke

McLaren GT

McLaren se je z modelom GT podal v malenkost drugačne vode in takoj se postavlja vprašanje, ali je lahko GT hkrati tudi superšportnik

Torej – tukaj je. Novi McLaren. Že vidim, kako nekateri vihate nosove in zavijate z očmi. Ampak hej, to je novi McLaren, ki zmore dobrih 325 km/h in 200 kilometrov na uro doseže v devetih sekundah. Ob tem ima karbonski monokok, štirilitrski dvojno prisilno polnjen V8, ki pri 7.500 vrtljajih zmore kar 455 kilovatov (620 KM) in 630 njutonmetrov navora med 5.500 in 6.500 vrtljaji. Kljub dejstvu, da McLaren zadnje čase na trg pošilja številne modele, mislim, da si GT vseeno zasluži nekaj pozornosti. 

Ja, imenuje se GT. Pri McLarnu so tozadevno tako samozavestni, da se GT pravzaprav sploh ne uvršča v nobeno od trenutnih serij, kot so recimo Sport Series (570S), Super Series (720S) ali pa Ultimative Series (Senna, Speedtail). Nekoliko čudno je tudi, da McLaren tej seriji ni dal nobenega posebnega imena, vendar pravijo, da bodo avtomobili, ki se bodo v prihodnje uvrščali v ta segment, zajemali vse znane vrline, vendar s poudarkom na razkošju in uglajenosti. In seveda bodo ponujali več prostora. GT je tako od 720S daljši za 140 milimetrov in s 570 litri prostora za prtljago, razdeljenega v prednji in zadnji del (zadnji del je opremljen s posebnim hladilnim sistemom, da vročina motorja slučajno ne bi stopila prtljage). Če vam številka 570 litrov nič ne pomeni, potem za ilustracijo tale podatek – 570 litrov je le malo manj, kot to zmore Ford Focus karavan!

Pri GT-ju je poudarek tudi na mnogih dodelanih malenkostih, ki naj bi preusmerjale vašo pozornost od superšportnika do uglajene in za vsakdan primerne vozniške izkušnje. V ta namen so mu namenili tudi motor z večjim kompresijskim razmerjem (od 8.7:1 do 9.4:1) in bolj lenoben turbopolnilnik za ne tako brutalno podajanje moči. Pri McLarnu pravijo, da je že 90 odstotkov navora na voljo med 3.000 in 7.250 vrtljaji. Nov je tudi izpušni sistem, ki je zvočno precej manj dramatičen. Nekoliko so tudi povečali razdaljo prednje osi do tal in poslej je na voljo tudi opcijski 1200-vatni avdiosistem. In da ne pozabim, z veseljem vam prodajo tudi posebej za ta model narejene kovčke in torbo za golf. Nekoliko so spremenili tudi karbonski monokok, da so pridobili nekaj več prostora, in ga preimenovali v MonoCell II – T (T kot touring). Vzmetenje sestavljajo dvojna trikotna vodila, volanski mehanizem je hidravlično podprt in avto je s 1.530 kilogrami najlažji v tem segmentu. Kljub dejstvu, da so dodali nekaj zvočne izolacije, drugačne pnevmatike in spremenili blatnike, ki zmanjšujejo hrup in vibracije. V primerjavi z njim deluje Aston Martin DB11 kot pravi debeluh, Bentleyju Continentalu GT pa bom na tem mestu prizanesel in ne bom omenjal njegove teže. Če se vam primerjava z Astonom in Bentleyjem ne zdijo primerna, bo morda ta s Porschejem 911 Turbo S in 1.600 kilogrami bolj na mestu.

Pri tovrstnem početju obstaja dejanska nevarnost kreacije težjega, mehkejšega in nenatančnega superšportnika.

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 85)

Jetro Bovingdon

McLaren GT
TEHNIČNI PODATKI
Motor V8, 3.994 ccm, dvojna turbina Moč 455 kW (620 KM) pri 7.500 vrt/min. Navor 630 Nm med 5.550 in 6.500 vrt./min. Teža 1.530 kg (302 kW/412 KM na tono) 0–100 3,2 s Hitrost 325 km/h Cena (Velika Britanija) pribl. 190.000 evrov
+
presenetljiva uglajenost
zmogljivosti
uporabnost
-
ne pričakujte, da se bo prelevil v 600LT ali 720S
4.5
EVO OCENA
Preberite tudi
Zmogljivejši in okolju prijaznejši