Ali so si Korejci vzeli dovolj časa za snovanje prvega športnika, ki je konkurence tako uveljavljenim modelom, kot sta Golf GTI ali Focus ST, bo pokazal čas

Da so pri Hyundaiju vzeli izziv v razredu športnih kombilimuzin, kjer so trenutno glavni igralci  Volkswagnov Golf GTI ali Ford Focus ST, tudi HondinCivic in Renaultov Megane R.S., zelo resno priča tudi dejstvo, da so za razvoj novega i30 N pripeljali kar podpredsednika inženirskega oddelka BMW-jeve divizije M, Alberta Biermanna. Ta je v celoti prevzel nadzor nad nastajanjem najmočnejšega i30 N, ki je na Severni zanki prevozil nešteto kilometrov. Črka N bo v prihodnje označevala vse najhitrejše modele, ki bodo prišli iz Hyundaija (N je sicer prva črka razvojnega centra Namyang).

Najhitrejšega i30 poganja dvolitrski prisilno polnjen povsem aluminijasti vrstni štirivaljnik, ki svojo moč preko šeststopenjskega ročnega menjalnika prenaša na prednjo os. I30 N bo na voljo v dveh izvedbah:  v standardni, z močjo 184 kilovatov (250 KM) in izvedbi Performance, kjer štirivaljnik zmore 202 kilovata (275 KM). Tako navor (353 Nm) kot končna hitrost (250 km/h) pa sta pri obeh izvedbah enaka. Le pri pospeševanju do sto kilometrov na uro (6,1 s in 6,4 s) je močnejša izvedba za 0,4 sekunde hitrejša. Za primerjavo – Golf GTI v standardni izvedbi zmore 169 kilovatov (230 KM), s paketom Performance pa 180 kilovatov (245 KM). Hyundai je tako v obeh izvedbah močnejši. Je pa res, da je Golf za kar 100 kilogramov lažji, pri izvedbi Performance pa ima tudi več navora (370 Nm).

Seveda pa obstajajo tudi razlike. Tako stoji standardni na 18 palčnih Michelinovih, izvedba Performance pa na 19 palčnih Pirellijevih P Zero, razvitih posebej za ta avtomobil. Razlog za razliko v dimenzijah pa je načeloma preprost – močnejša izvedba potrebuje večje zavore, ki potrebujejo več prostora. Močnejša izvedba je tudi za štiri milimetre bližje tlom, sicer pa je i30 N za osem milimetrov bliže tlom v primerjavi z navadnim i30, s čimer so znižali težišče, vzmetenje pa je še bolj čvrsto. V obeh izvedbah je na voljo pet voznih programov, kjer voznik lahko nadzira tudi delovanje blažilcev. Pri šibkejšem pa nista serijska delna, račualniško nadzorovana zapora diferenciala in prilagodljive lopute v izpušnem sistemu za bolj športen zvok motorja – kar lahko voznik ravno tako uravnava preko voznih programov, kjer obstaja tudi individualizacija.

Prodaja najhitrejšega i30 bo predvidoma stekla konec leta in takrat bo znana tudi cena.