Zgodnje ptice


Izbrati i30 N pred bolj uveljavljenimi rivali je pomenilo skočiti v neznano. So se prvi lastniki odločili prav, ko so to naredili?

Peter Pograjc, Škofja Loka

“Avtomobili so me vedno zanimali. Izrazit vtis name je naredil Clio Williams in od takrat sem si želel imeti hot hatch. Moj prvi in edini avtomobil do nakupa i30 N je bil sicer, zanimivo, Hyundai Getz. To je bil torej zame še posebej velik preskok, poln vznemirjenja.

Ko je le prišel čas za nakup, sem v ožji izbor uvrstil tudi Leona Cupro in Megana R.S. Cupra se je izkazal kot dražji in pomembneje – manj vznemirljiv avtomobil, Megane R.S. pa je takrat šele prihajal na naš trg in nisem imel občutka, da bom s čakanjem nanj kaj pridobil. Že v decembru 2017 sem obiskal Hyundaijev salon in se nisem več oziral, izbral sem model Performance. 

Navdušenje v vožnji po slabih dveh letih lastništva ne pojenja. Mislim, da se tega ne bom mogel naveličati. Zvečer lahko z njim peljem prijatelje, v prtljažnik pa spravim vse štiri pnevmatike. Obiskal bom tudi kakšen track day dogodek, a me še prej čaka nakup dodatnega kompleta platišč.”

Karlo Troha, Ljubljana

“Moj oče je vozil reli, zato je doma vladalo zanimanje za avtomobilizem in motorje. Tudi sam sem vedno imel bolj ali manj športne avtomobile – nazadnje Opel Insignio OPC, med drugim pa tudi Ibizo Cupra in Clia Williams. Ob odločitvi za nadomestitev Insignie sem preizkusil cel kup avtomobilov in imel pri izbiri nemalo težav, odločal sem se kakšno leto.

Nato sem i30 N prvič videl v oglasu, ta mi je vzbudil zanimanje zanj. Dobil sem priložnost za preizkus in že po desetih minutah vožnje je bila težava odpravljena. Pri avtu sem namreč takoj dobil občutke, ki sem jih želel. Odločil sem se za različico Performance. Sedaj je od nakupa minilo že več kot leto in pol in še vedno mi nudi enako veselje. Je igračka. Lahko izberem pravo nastavitev in uživam v športni vožnji po svoji meri, obenem pa vanj zlahka namestim otroški sedež. Vožnja je lahko tudi dovolj udobna, da se ne pritožuje niti moj otrok. Stroški so razmeroma nizki. Pogrešam pa štirikolesni pogon, s katerim bi bil ta avtomobil res popoln. Upam, da bodo to kdaj uresničili. 

Zunanjo podobo sem obogatil s karbonskimi dodatki na odbijaču in pragovih, sicer pa avtomobila ne želim preveč spreminjati. Na spletnem forumu sem prebral, da je nekdo zamenjal izpušni sistem, na kar niti ne pomislim, saj me zvok serijskega izpuha navdušuje.

Prijatelji me velikokrat pocukajo za rokav za kakšen krog in preseneča jih že raven opreme, kaj šele lega na cesti. V prihodnje se veselim preizkusa meja zmogljivosti na kakšnem dirkališču, sicer pa vsakega dne z lepim vremenom, ko lahko pritisnem tipko N.”

Ron Simons, Nürburg, Nemčija

“I30 N uporabljamo pri inštruiranju na naših dogodkih track day RSR Nürburg na Nürburgringu in v Spaju, tako da jih vse dni vozimo trdo in hitro. Naše stranke pričakujejo, da bodo vozile nekaj zanimivega in nagrajujočega. Potrebujemo avtomobil, ki je varen in zanesljiv.

Uporabljamo tudi štiri Civice Type R in 14 Renault Meganov RS, s katerimi mora i30 N pravzaprav tekmovati. Z veseljem povem, da ne razočara. Po pravici – presenečeni smo bili, da je Hyundaiju že v prvem poizkusu uspelo narediti tako dober športni avtomobil. Na severni zanki je kot doma – morda zato, ker so ga tukaj tudi razvijali.

Res menim, da je kot športne kombilimuzine stare šole s sprednjim pogonom. To je kompliment. Po svoje je podoben Civicu Type R, a je v vožnji pristnejši. V sami hitrosti ne dosega novega Megana RS ali Honde. A ima svojstven, všečen karakter in zaradi tega ga je voziti tako zabavno.

Nismo bili prepričani, kako se bodo naše stranke odzvale na Hyundaija, a zdi se, da so navdušene in da so se o avtomobilu podučile. V tem trenutku je enako priljubljen kot Civic in to pove vse. Za prihodnjo sezono smo naročili še enega.”

Ben Reeves, Gloucestershire, VB

“S tretjim otrokom na poti se nisem pustil odvleči v enoprostorca. Po seriji dizelskih avtomobilov sem si zaželel tudi nekaj športnega. Vedel sem, da potrebujem veliko prtljažnega prostora, zadaj moram spraviti sistem otroških sedežev za tri malčke, na streho pa kovček za na počitnice.

Golf R ima razmeroma majhen prtljažnik, pri Hondi pa so se, ko sem omenil strešni kovček, le smejali. Zato je bil i30 N edini avtomobil, ki je izpolnil pogoje. Kupil sem ga januarja 2018, bil je eden od prvih v državi. Nasmeji me vsakič, ko pritisnem tipko N. In radi ga imajo vsi. Ljudje so me z zanimanjem ustavljali na ulici, otroci pa želijo spuščati okna, da bi slišali pokanje izpuha.

Želel sem si uporaben avtomobil, hkrati pa tudi malo zabave za popestritev k družinskemu življenju. Udobno vožnjo za družino na eni strani in zabaven avto za vožnjo po zaviti stranski cesti na drugi. Moral je zagotoviti oboje. In je.”

Matt Whitlock, Brisbane, Avstralija

“Pogodba za moj Golf R se je bližala h koncu in precej stvari mi pri njem ni bilo všeč. Testiral sem i30 in takoj, ko sem sedel za volan, je bilo jasno. Nudil je vse, kar R ni – vključenost voznika, na primer, odsotnost občutka, da ga upravlja računalnik, bil je tudi bolje vodljiv.

Zadnji udarec za Golfa je bilo Hyundaijevo razmerje ponujene vrednosti za zahtevani denar. S prodajo Golfa in nakupom i30 N sem lahko v garažo dodal še Caterham Super Seven letnik 1988!

Hyundai je super zver in nasmehnem se vsakič, ko sedem vanj. Vozim ga vsakodnevno, zato je navajen vsega – od vožnje otrok v šolo, službenih poti do izletov v Ikeo.

Všeč mi je, da so pri Hyundaiu porabili sredstva za pomembne stvari, kot so podvozje, motor, diferencial in menjalnik. Ta avto kupiš zaradi občutkov v vožnji z njim, ne toliko zaradi materialov v notranjosti.”