Zmagaj v nedeljo, prodaj v ponedeljek

Hyundai v motošportu


Hyundaijev uspeh s cestno različico modela i30 N ni naključje. Je namreč tudi odsev meteorskega vzpona na vrh v motošportu

Če ste avtomobilski proizvajalec, ki si želi hitro, enostavno in stroškovno nebolečo promocijo svojega izdelka, se z motošportom ne smete spogledovati. Če izberete svetovno prvenstvo v reliju WRC (World Rally Championship), so vaše možnosti še manjše. To prvenstvo je namreč eno najbolj brutalnih in konkurenčnih nasploh. Skozi leta je WRC-prvenstvo premamilo in za tem neusmiljeno poteptalo nekatera največja imena v avtomobilskem poslu. Kot na primer pokvarjeni dirkalniki pred očmi milijonov oboževalcev, ki niso prav dobra popotnica, izjemni pa so tudi pritiski na inženirje, saj morajo nenehno odpravljati napake in iskati nove rešitve. Uspeh v svetovnem prvenstvu v reliju pa ne zahteva le izdatnega proračuna, temveč tudi iznajdljivost, inovativnost in nepopustljivo predanost ideji izdelati avtomobil, ki je močnejši in hitrejši od vseh drugih.

Hyundai je sicer v motošportu najbolj prepoznaven z zmagovalnim dirkalnikom i20, vendar sega udejstvovanje v WRC-ju v pozna devetdeseta leta prejšnjega stoletja, ko so njihovi dirkalniki znamko zavihteli celo na drugo mesto v takrat še dvolitrski kategoriji WRC-ja (naslednik te kategorije se danes imenuje WRC2). Ekipa je v prvenstvo WRC prestopila leta 2000, kjer so sezono začeli s štirikolesno gnanim modelom Accent in bili v konstruktorskem seštevku nagrajeni s četrtim mestom.

A po treh letih je sledil devetletni premor, v tem času pa je znamka popolnoma spremenila prodajno paleto in postala ena najbolj vplivnih na svetu. Pa vendar na reli pri Hyundaiju nikoli niso pozabili in na salonu v Frankfurtu so leta 2012 naznanili vrnitev v prvenstvo WRC. Moštvo s sedežem v nemškem Alzenauu je leta 2013 razvijalo novi dirkalnik i20 WRC, prva avtomobila pa sta startala v sezono 2014 v znamenitem Monte Carlu.

Po le osmih dirkah je bil novi i20 WRC zmagovalec dirke svetovnega prvenstva.

Ni trajalo dolgo in moštvo je jasno opozorilo nase. Z belgijskim voznikom Thierryjem Neuvillom za volanom enega dirkalnika in občasno s španskim zvezdnikom Danijem Sordom ter finskim testnim voznikom Juho Hänninenom za volanom drugega so dokazali konkurenčnost, hitrost in predvsem zanesljivost tehnike – Neuville je sezono med dirkači končal na tretjem mestu. Sledile so še štiri uvrstitve v prvo deseterico, preden je Belgijec na dirki v Nemčiji svojega i20 WRC v cilj pripeljal kot prvi. Po le osmih dirkah je bil novi i20 WRC zmagovalec dirke svetovnega prvenstva, kar je vsekakor izjemen dosežek. Do konca leta se je dirkačem moštva Hyundai Motorsport na stopničke uspelo zavihteti še štirikrat in v konstruktorskem seštevku proizvajalcev zasesti četrto mesto.

Naslednja sezona je prinesla še več uspeha, saj je Neuville na Švedskem zasedel drugo mesto in v Italiji ob Novozelandcu Haydenu Paddonu v drugem i20 WRC ponovno bil na stopničkah. Čeprav so se zmage v sezoni 2015 ves čas izmikale, je ekipa v konstruktorskem seštevku vseeno osvojilo tretje mesto. 

Istega leta so pri Hyundaiju začeli uvajati novo prodajno paleto, ki jo je delno navdahnilo prav udejstvovanje v svetovnem prvenstvu v reliju. Sicer so športno podznamko N predstavili že leto prej, prvi visokozmogljivi model pa so predstavili leta 2015 na frankfurtskem avtomobilskem salonu. Koncepta N 2025 Vision Gran Turismo in RM15 sta požela veliko zanimanja in tlakovala pot serijskim avtomobilom današnjega dne.

V sezoni 2016 so pri moštvu Hyundai Motorsport s predstavitvijo novega dirkalnika i20 WRC postali še bolj konkurenčni, saj je ta bil hitrejši in zmogljivejši od predhodnika. Predanost moštva uspehu se je ponovno izplačala. Na kar desetih dirkah od štirinajstih so se uvrstili na stopničke ter v Italiji in Argentini slavili zmago. Ob tem so prvenstvo v konstruktorskem seštevku zaključili tik pod vrhom – na drugem mestu.

Novi tehnični pravilnik je Hyundaiju v sezoni 2017 omogočil predstavitev povsem novega dirkalnika i20 Coupe WRC. Ta je bil ponovno zmogljivejši, hitrejši in predvsem bolj okreten kot predhodnik, s čimer so Korejci še enkrat dokazali, da lahko tekmujejo na najvišji ravni. Omenjeni dirkalnik je v naslednjih dveh sezonah vknjižil sedem zmag (vključno s štirimi Neuevilla v 2017) in dve zaporedni drugi mesti v konstruktorski razvrstitvi svetovnega prvenstva WRC.

Hyundai je v le petih letih postal vodilna sila na krožno-hitrostnih dirkah in svetovnih relijih.

Ob tem so leto 2017 zaznamovale Hyundaijeve ambicije po udejstvovanju v krožnih dirkah. V ta namen je po pravilih TCR nastal turni avtomobil i30 N, ki je svoj krst doživel na dirki v Misanu, in to na 24-urni dirki Italije. Do konca istega leta je bil dirkalnik na voljo tudi kupcem. V prvi polni sezoni je i30 N TCR pometel s konkurenco, saj so pri Hyundaiju z njim osvojili prvenstvo WTCR v točkovanju voznikov in proizvajalcev.

No, češnjo na torti pa so dodali v svetovnem prvenstvu v reliju, saj so v sezoni 2019 osvojili konstruktorski naslov in za sezono 2020 v svoje vrste zvabili aktualnega svetovnega prvaka Otta Tänaka. Tako so v le petih letih postali vodilna sila v segmentu turnih avtomobilov in na zaprašenih makadamskih cestah svetovnih relijev, ob tem pa so inženirske rešitve z dirkališč prenesli tudi v prodajno paleto modelov z oznako N. Motošport ni ravno najlažja pot za dokazovanje zmogljivosti športnih modelov iz prodajnih salonov, vendar Hyundaiju to dobro uspeva.