Zmagal je Renault Clio! Kako smo glasovali in zakaj?

Naslov slovenskega avtomobila leta 2020 je prvič osvojil avtomobil, ki že dve desetletji kraljuje na lestvici najbolj prodajanih avtomobilov pri nas

Potrebe največje skupine kupcev so se torej prvič poravnale z mnenjem večine avtomobilističnih novinarjev, ki se sicer pogosto razlikujejo. Clio je namreč zmagal prepričljivo s seštevkom 58 točk – vse možne točke smo mu podelili v kar devetih od desetih sodelujočih uredništev. Na drugem mestu je s 30 točkami pristal Cliov konkurent in edini preostali predstavnik tradicionalnih razredov – Opel Corsa. Sledijo trije križanci. Le točko manj je zbrala Mazda CX-30, s 27 točkami sledi Škoda Kamiq, Volkswagen T-Cross pa je s 16 zbranimi točkami zasedel peto mesto. Tudi od našega uredništva je največ točk dobil Renault Clio, sledijo Škoda Kamiq, Mazda CX-30, Opel Corsa in Volkswagen T-Cross.

Prepričljivi zmagi navkljub pa izbira ni bila tako enostavna, razlike pa ne nujno očitne. Glasujemo namreč metodološko. To pomeni, da zmagovalec ni absolutni favorit uredništev, ampak prej rezultat posamičnega testiranja in ocenjevanja šestih dejavnikov, ki se seštejejo v končni rezultat. Spet se je potrdilo dejstvo, da zasnova križancev še vedno prinaša kompromise v voznih lastnostih, gospodarnosti in ceni, ki na izboru za slovenski avto leta predstavljajo pomemben delež dejavnikov pri glasovanju. Res pa je, da so predstavniki križancev med letošnjimi finalisti temu kljubovali zelo dobro.

Mazda CX-30 na primer, ki je gotovo najzanimivejši avtomobil med finalisti. Nemudoma pritegne z emotivno obliko, nato s kvalitetno, minimalistično in predvsem drugačno (premijsko, če želite) notranjostjo, na koncu pa še s kupom tehnologije, ki pa je razumljivo na voljo za občutno višjo osnovno ceno v primerjavi z drugimi – podobno ali celo bolj uporabnimi finalisti. Med slednje zagotovo štejemo Škodo Kamiq in Volkswagen T-Cross. Kamiq sicer žrtvuje nekaj prostora v prtljažniku za prostor na zadnji klopi, a prepriča z udobjem v vožnji in naborom tehnologije iz koncerna. T-Cross je medtem pravi prostorski čudež, podrejen uporabnosti. Obema primanjkuje nekaj osebnosti, medtem ko so tekmeci storili večji napredek pri materialih in zasnovi notranjosti. Opel Corso in njeno večmotorno zasnovo ocenjujemo kot prepričljivo oblikovan paket z dobrimi voznimi lastnostmi. Malce manj konkurenčna cena sicer prinaša več opreme, a tudi slabše delujoče asistenčne sisteme, zaradi česa je Corsa edini finalist, ki je tudi zaradi slabše zaščite peščcev na testu EURO NCAP prejel štiri zvezdice.

Renault Clio je torej tudi v našem uredništvu osvojil 6 točk. Recikliranju oblike navkljub je ta še vedno všečna, velik napredek pa so storili predvsem pri oblikovanju notranjosti, ki tukaj zaostaja le za Mazdo, ter uporabljenih materialih. Tako ponuja ugodno počutje za volanom, prav tako pa dobro vodljivost in nadzor nagibanja karoserije. Morda nima baterijsko električnega pogona (to vlogo opravlja Zoe), prihaja pa hibridna verzija. Zamerimo mu lahko le petstopenjski ročni menjalnik pri bencinskih različicah, ki pa je lahkoten in mehak. Cena je pri tem zelo konkurenčna in navsezadnje je to avtomobil, za katerega ocenjujemo, da je med finalisti najprimernejši za naš trg.

Preberite tudi
Volkswagnova družina R se vztrajno širi