Novi Ford Fiesta je zelo resen kandidat za najvišja mesta v razredu majhnih avtomobilov, že konec avgusta bo naprodaj tudi v Sloveniji

Kljub temu, da je nova Fiesta oblikovno drugačna od svoje predhodnice, se Fordovi stilisti niso hoteli preveč oddaljiti od osnovnih oblikovalskih smernic. Toda novinka je dobrih sedem centimetrov daljša in približno poldrugi centimeter širša, z odločnejšim sprednjim delom in položno postavljenimi zadnjimi lučmi pa je videti skoraj kot avtomobili spodnjega srednjega razreda.

Še bolj pomembno je, da so se pri Fordu odločili za zelo širok nabor različic, od osnovne ravni, ki se imenuje Trend in nadaljuje s srednjim Style, do višjega z oznako Titanium, ter športno naravnanega ST line in prestižnega Vignale. Na ta način bodo skušali ustreči različnim skupinam kupcev, ki se bodo lahko še naprej odločali med tri ali petvratno karoserijsko različico, predvsem pa med številnimi tehnološko naprednimi sistemi. Med njimi je aktivni tempomat, ki nadzira promet pred vozilom do 130 metrov oddaljenosti in po potrebi tudi zavira, nadgrajen je sistem za prepoznavanje pešcev, ki lahko prepreči bližnja srečanja tudi v nočnem času, inteligentni žarometi znajo samodejno preklapljati med dolgim in kratkim snopom, parkirni sistem lahko parkira tudi pravokotno na smer vožnje. Med opremo je lahko tudi kakovosten radijsko komunikacijski sistem B&O (podružnica priznanega Bang&Olufsen), ki na osrednjem zaslonu na dotik (večji meri 8 palcev) združuje tudi navigacijo in sliko kamere na zadnjem delu zaslona.

Notranjost ST Line

Povsem zadostna je tudi izbira motorjev, med katerimi izstopata litrski bencinski turbinsko podprti trivaljnik, ki v najmočnejši različici razvije kar 103 kilovate (140 KM) in 1,5-litrski turbodizelski štirivaljnik z 88 kilovati (120 KM). Oba presenečata z dobro odzivnostjo, bencinar tudi z razmeroma ugodno porabo goriva in dizel z zelo gladkim delovanjem. Bencinskih motornih izpeljank je še precej več, 1,0-litrski trivaljnik lahko Fiesto poganja tudi z 92 ali 74 kilovati (125 ali 100 KM), medtem, ko bo dizelskištirivaljnik na voljo tudi s 63 kilovati (85 KM). Za najmanj zahtevne so pri Fordu pripravili še 1,1-litrski bencinski trivaljnik, ki brez pomoči turbinskega polnilnika zmore 51 ali 63 kilovatov (70 ali 85 KM), obakrat v kombinaciji s petstopenjskim ročnim menjalnikom, medtem, ko imajo ostali motorji šeststopenjskega.

Fiesta se je že v prejšnji generaciji peljala prepričljivo, zdaj je podvozje še izboljšano s sistemom za aktivno razporejanje navora, ki po potrebi z rahlim zaviranjem notranjega kolesa poskrbi za boljšo stabilnost in vozniku omogoči več samozavesti med vožnjo skozi ovinke.

In kako bo s cenami? Najcenejša Fiesta v trivratni izvedbi, s šibkejšim 1,1-litrskim motorjem in opremo trend bo naprodaj za 10.540 evrov, najdražje različice pa bodo naprodaj konec leta ali v začetku leta 2018. In s tem Fiestinega pohoda še ne bo konec, prihodnje leto prideta še rahlo povišana Fiesta Active, ki spominja na urbane križance in športno nastrojena Fiesta ST. Slednjo čakamo posebej nestrpno!